“כולנו נוהגים לקטר על מערכת הבריאות שלנו, וכנראה שיש דברים בגו”, אמר מנכ”ל הדסה פרופ’ זאב רוטשטיין בכנס “מעריב” שהתקיים שלשום בירושלים.


"הבעיה היא בפער העצום בין היכולות שלנו לבין מה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו במבחינה כלכלית. לרפואה הציבורית אין היום מה שצריך כדי לתת מענה רפואי בזמן. הבעיה האמיתית היא הפער בין הרפואה הציבורית לפרטית, בין הגירעונות באחת לעודף באחרת.



“עברנו מהפכה דיגיטלית, קשה לתפוס עד כמה זה חדר עמוק לרפואה. לא רחוק היום שבו כל מה שאפשר לעשות בכל מחלקה בבית חולים אפשר יהיה לעשות בבית באמצעות ניטור רציף.



“כמות האפליקציות שיש היום בטלפונים חכמים היא עצומה", הוסיף רוטשטיין, "ואם נוסיף להם סנסורים לבישים, מוזרקים תוך גופיים, כך שהאינפורמציה תגיע לסלולרי, הוא יהפוך להיות הרופא הצמוד בעולם. בהדסה השקנו את האפליקציה ‘הדסה שלי’ שנועדה לאתר את הרופא המתאים לבעיית המטופל".



“הדסה שמה את נושא המניעה בראש מעייניה, לדוגמה טיפול במחלת לב לפני שהרימה ראש. עדיף להשאיר את המטופלים בריאים על פני לטפל בהם כשהם חולים. הבעיה שלנו היא בעצם בפער העצום בין היכולות שלנו לבין מה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו במבחינה כלכלית".