אמש שודר ברשת 13 הפרק השלישי בסדרה "קשר השתיקה" של צופית גרנט, אשר חושפת את תופעת הניכור ההורי שבין הורים גרושים. גרנט התראיינה בתכניתה של אילה חסון ב-103FM והסבירה כי יש הורים שיצר הנקמה והשתלטנות מובילים אותם להסית את הילדים כנגד הגרוש או הגרושה, עד לכדי כך שהילד לא מעוניין בשום קשר עם ההורה השני. "המערכת לא יודעת איך לטפל בזה", טענה גרנט.


אילה: "תסבירי למאזינים שלנו בכמה משפטים מה זה 'ניכור הורי'".

צופית: "ניכור הורי זה התעללות בילד דרך הסתה מאוד קשה בתוך גירושים. הנקמה והשתלטנות וההסתה הם בעצם המרכיב העיקרי, בלי להתחשב לא בילד ולא בעתיד שלו".

אילה: "אחד משני ההורים שנתונים במהלך גירושים מסיבותיו הוא, מסית את הילדים נגד ההורה האחר כי זה בעצם הנשק שנותר לו ביד. אחרי שיש גירושין קשים, פרידה קשה, בגידה או תחושת תסכול ורצון לנקמה, אחד ההורים משתמש בילדים כמו כלי נשק קטלני אל מול ההורה האחר, עד למצב שהילד לא רוצה לדבר עם אותו הורה, לא רוצה להיפגש איתו".

צופית: "לא רק לא רוצה להיפגש - מתעלל באופן פיזי, מנטלי, רגשי בהורה המנוכר, והסיפור הנורא קשה זה שהמערכת בעיקר לא יודעת לטפל בזה. שופטים עושים מה שהם רוצים. צריך יותר מזל משכל כשאתה מתגרש במקרה הזה כי אין סנקציות, הורים לא אוכפים את החוקים. אם ילד מסרב למשמורת שהוא צריך להיות בה זה בכלל לא משנה. אף אחד לא אוכף את זה כמעט".

אילה: "מה זה הסיפור של הגבר שאת מספרת עליו? האימא מסיתה נגדו את הילדים?"

צופית: "באופן מאוד קיצוני. מה שבסיפור שלו עוד יותר קשה זה שב-8 שנים האחרונות מטפלת בזה שופטת שעושה ככל העולה על דעתה. אפוטרופוסית שעושה ככל העולה על דעתה בלי שום התחשבות, ואנחנו מדברים על גבר מיטיב שעבר כל אבחון של מסוגלות הורית שרק דרשו ממנו בזמן שאשתו לא הלכה".

אילה: "בבית דין לענייני משפחה?". 

צופית: "כן. יש צו איסור פרסום אבל מצאתי שיטה מאוד מיוחדת לעקוף את כל העניין של הצו. בית הדין לענייני המשפחה הם פופוליסטים, חצופים, שתלטנים והם בעצם יוצרים את הכאוס הכי גדול וזה מה שמתעלל בילדים".