אביבה עופר, אלמנתו של הטייקון סמי עופר ז"ל, שהלך לעולמו בשנת 2011 , נפטרה במיטתה בלונדון אתמול (שבת), כשהיא בת 90 במותה. עופר, שהיתה יד ימינו של הטייקון, עברה בשנים האחרונות ללונדון על מנת להתגורר לצד בניה, אייל ועידן, אנשי עסקים מובילים גם כן. על פי בקשתה האחרונה, לא תיערך הלוויה, וגופתה לא תיטמן בקבר הצמוד של סמי עופר בבית העלמין טרומפלדור. היא ביקשה כי גופתה תישרף ובניה יכבדו את בקשתה האחרונה.



אביבה היא אם ילדיו של סמי עופר ז"ל, ובמהלך השנים  התמקדה בלהתנהל בעיקר מחוץ לאור הזרקורים, ואת עיקר הפומביות ריכזה אליה כשניסתה לסלק את חבר הכנסת (אז העיתונאי) מיקי רוזנטל מרחבת מוזיאון תל אביב כשזה צילם את הסרט הסנסציוני "שיטת השקשוקה". 
אביבה עופר הייתה תמיד העזר כנגד, ורוב המלגות, הפרסים והבניינים רשומים ומונצחים גם על שמה. בצוואתו אוהבת החיים של סמי הוא ציווה כי חתונת נכדו, דניאל, תיערך גם אם הוא, סמי, ילך לעולמו. אביבה נראתה דומעת על סיפון האונייה "אזמארה", כשאייל , בנם הבכור של בני הזוג, אמר בחופה: "אבא שלי, סמי עופר, חסר לי היום יותר מתמיד בחתונה הזו. אבי היה לי מורה, אב, חבר ומנחה לדרך בעל חזון שהשאיר את חותמו על הדור שלי ועל הדור הבא בעולם הספנות".

משפחת עופר בפתיחת האגף, על שמו של סמי עופר. צילום: סיון פרג'