88% מהעובדים היו מוכנים לוותר על קידום בעבודה לטובת בילוי זמן רב יותר במחיצת הילדים והמשפחה. אך נראה שהוויתורים מגיעים משני הצדדים: רבע (25%) מציבור העובדים בישראל ויתר בעבר על הריון נוסף ועל הרחבת המשפחה בשל שיקולי קריירה. 
לקראת יום המשפחה שחל היום, פרסמה מחלקת המחקר של אתר הגיוס והקריירה AllJobs את ממצאיו של סקר מקיף שנערך בקרב 687 עובדים ובחן את נושא האיזון בין הבית לעבודה בישראל. 64% מהמשיבים ענו כי לדעתם ישראל מידרדרת אחורה בכל הקשור לשילוב בין חיי משפחה ועבודה. רוב העובדים בישראל (64%) מרגישים שהקריירה משתלטת להם על זמן האיכות עם המשפחה ושהיא זולגת גם לשעות הערב ולסופי שבוע (רווח יותר בקרב גברים). רק 36% ענו כי הקריירה אינה פוגעת בחיי המשפחה שלהם וכי הם מקפידים על הפרדה מוחלטת בין בית למשפחה. 71% היו רוצים לקצר או להגמיש את יום העבודה. 51% מההורים העובדים זקוקים לימי חופשה נוספים ו־56% היו בוחרים באפשרות לעבוד מהבית מדי פעם.
הפערים בין גברים לנשים גדולים. לא פחות מ־68% מהנשים הנשאלות ענו כי ערכו שינוי בקריירה או בשגרת העבודה שלהן כדי להקדיש זמן רב יותר למשפחתן, לעומת 52% מהגברים. 64% מהנשאלים הודו כי החליפו מקום עבודה, שינו שעות עבודה או הפכו לעצמאיים כדי להשיג יותר שעות משפחה, נתון זה בולט בענפים תובעניים כמו רפואה ופארמה (78%), הייטק (74%) ומשפטים (72%). לשאלה מי מבני הזוג מרוויח את המשכורת העיקרית, השיבו 70% מהגברים שהם, לעומת 17% נשים בלבד שענו שהן. רק בקרב 22% מהמשיבים שני בני הזוג משתכרים פחות או יותר אותו הדבר. 

בהשוואה לסקר דומה שערכה AllJobs בשנה שעברה, ניכר כי התאחרו שעות החזרה מהעבודה. 28% מכלל העובדים בסקר העידו שהם חוזרים הביתה לאחר השעה 18:00 בערב 54% מכלל העובדים חוזרים הביתה בין השעות 16:00 ל־18:00 (עלייה של 4% משנה שעברה) ו־18% יחזרו עד 16:00 (ירידה של 7%). התוצאה היא שגם בנושא האחריות על הילדים ההתפלגות בין נשים לגברים מובהקת: 59% מהאמהות העובדות שחיות עם אבי הילדים טוענות כי האחריות על גידול הילדים (הוצאה ממסגרות החינוך, הישארות בבית בזמן מחלה או חופשה וכו’) מוטלת עליהן, לעומת 9% מהאבות שחיים בזוגיות. 68% מהנשים נאלצות לשנות את שגרת העבודה כדי להקדיש זמן למשפחה. 
עינב בוימפלד, מנהלת התוכן והמחקר ב־AllJobs: “מחפשי עבודה שוקלים היום הצעות עבודה גם על פי גמישות בשעות ובצרכים אישיים. מחקרים מראים כי גמישות במשרה היא הכלי הכי יעיל לשימור עובדים. במקומות עבודה שבהם נקבעו נהלים מסודרים של איזון בין עבודה ומשפחה, כמות ההיעדרויות של העובדים פחתה, תחלופת העובדים הצטמצמה והמוטיבציה עלתה מאוד”.