כ־30 עולים מאתיופיה הפגינו מול בניין הסוכנות היהודית בירושלים ומחו נגד מכירת מרכז הקליטה במבשרת ציון לקרן ריאליטי, שמתכוונת לבנות שם כ־900 יחידות דיור במקום. מחברת הכנסת פנינה תמנו־שטה מכחול לבן, שמלווה הסיפור כמה שנים, נמסר כי סגירת מרכז הקליטה ללא מתן פתרון לכל התושבים היא עוול חמור שיש לתקנו.

"לא ייתכן שיזרקו אנשים ממקום למקום כמו חפצים", היא אמרה. "הגיע הזמן לתקן את הטיפול המרושל בנושא. לצערי, הקריאות לעזרה נופלות על אוזניים ערלות. מה מצפים? שיעזבו את הארץ? התושבים האלו הגיעו ארצה כיהודים, שירתו בצבא ותורמים לחברה, צריך למצוא להם פתרונות קבע הולמים ללא שיהוי. אני קוראת למשרדי הקליטה, האוצר והשיכון ולסוכנות היהודית להתכנס יחדיו ולהשקיע משאבים משותפים למען פתרון הסאגה המבישה הזאת אחת ולתמיד".
 
עו"ד אופיר ברעם ועו"ד אריה אביטן, שמייצגים כ־60 מהעולים, אומרים שיש תביעות פינוי נגד יותר מ־20 אנשים ולא נותנים שום תמיכה או דרך כדי לעזור להם להתאקלם או כדי לשפר מעמדם. "ההצעה של משרד הקליטה, מענק של 1,500 שקל, היא מגוחכת. רובם עובדים בשכר מינימום, ואנו דורשים מענק ראוי, בנוסף להשתתפות בשכר דירה או פתרון חלופי".
קפלו, ממארגנות ההפגנה: "יש כ-150 עולים שחיים במקום והסוכנות מתעלמת מאיתנו כאילו אנו לא קיימים. יש עולים שחיו שמה שנים רבות ועכשיו רוצים לפנות אותנו לרחוב, אנו לא אנשים?".
 

ב-2017 בית המשפט העליון הורה לסוכנות לדחות צו פינוי שעומד מולם ולמצוא פתרון עבור אותם עולים אך לטענתם טרם הושג פתרון וכעת, עם המכירה על ידי וועד העובדים של הסוכנות היהודית מפחדים שזמן שלהם אזל ויפונה על ידי הקרן. ממשרד הקליטה נמסר: "משרד העליה והקליטה פועל על פי חוק ובהתאם להחלטת בג״ץ. במקרה זה וכמו במקרים רבים אחרים, המשרד ימשיך לסייע בשכר דירה לפנים משורת הדין".

תגובה הסוכנות היהודית: "על פי פסיקת בג"ץ מחודש אוגוסט 2017, חויבו כל דיירי מרכז הקליטה במבשרת לפנות את המרכז עד אמצע ספטמבר 2017, זאת לאחר שכלל העולים שהתגוררו במקום סיימו לפני שנים את תקופת זכאותם להתגורר במרכז קליטה ואף קיבלו פתרונות דיור חלופיים של המדינה.
מתוך כ- 600 איש שהתגוררו במבשרת ערב פסיקת בג"ץ, כ- 500 כבר יצאו לדיורי חלופי ובכללם משפחות וקשישים שנקלטו לפנים משורת הדין במרכזי קליטה אחרים ברחבי הארץ".
 
"כיום נותרו במבשרת פחות מ- 100 עולים, רובם יחידים העומדים בקריטריונים לקבלת מענק של המדינה לשכר דירה בסך 1,500 ₪ לחודש למשך חמש שנים, מבלי לפגוע בזכאותם לקבלת מענקי דיור ומשכנתא בעתיד. היתר הם קשישים או משפחות שקיבלו הצעה לפתרונות דיור במרכזי קליטה חלופיים, מבלי לפגוע בזכאותם לקבלת מענקי דיור ומשכנתא בעתיד".