מאות בני אדם מפגינים היום (שני) מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על סגירת שדה דב. המפגינים נשאו שלטים עליהם כיתובים כמו "שדה דב, צינור החמצן של אילת, אל תנתקו אותו", "שדה דב, שער התיירות והפרנסה של אילת" "נתניהו, אל תפגע בבריאות שלנו".



בעקבות ההפגנה, צומת עזה-כיכר פריז בבירה נחסם לתנועה, והשוטרים מכווינים את התנועה לדרכים אחרות. עקב עומסי תנועה, מומלץ לציבור הנהגים להימנע מהגעה לאזור בשלב זה ולבחור בדרכים אחרות. לפחות עשרה חברי כנסת של כחול לבן ועשרות פעילים צפויים להשתתף היום בהפגנה. בהפגנה צפוי לנאום מטעם כחול לבן יו״ר הסיעה, ח״כ אבי ניסנקורן, וכן חברי כנסת נוספים. 



"על מה נחפזים להרוג עיר שלמה?", אמר בהפגנה ראש עיריית אילת מאיר יצחק-הלוי. "מאיפה הרשעות הבלתי נסבלת? התשובה היא כסף. דיברתי ביום חמישי עם ראש הממשלה, אמרתי לו החל מה-1.7 - כביש הערבה יהפוך להיות כביש הרבה יותר אדום ממה שהוא עכשיו, התעשייה תתרסק, הרופאים שמגיעים אלינו כבר היום הודיעו שלא יוכלו להגיע".


"באנו לדרוש: עצור את סגירת שדה דב. הכתובת על מה יקרה ב-1.7 כתובה על הקיר", אמר בהפגנה דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו. "לשכתך היא שמובילה בבהילות ובחיפזון את סגירת שדה התעופה. איננו מבינים על מה החיפזון והרי הוצעו עוד חלופות ראויות. לאילת אין רכבת כי ממשלות ישראל לא בנו, גם לא אוטוסטרדה וגם לא כבישים מהירים. אם תסגור את שדה דב תשלח המון אזרחים למלכודת המוות של כביש 90. אנחנו רוצים שתסתכל בעיני החולים האונקולוגים,ש ל עובדי בתי המלון, ולא רק על הדולרים". 

 מיקי חיימוביץ' ואבי ניסנקורן בהפגנה
מיקי חיימוביץ' ואבי ניסנקורן בהפגנה



בצל התכנון לסגור את שדה התעופה הדרומי דב הוז החל מה-1.7, שצפויה להשפיע באופן חדש על פעילותו של בית החולים יוספטל באילת, שנשענת באופן משמעותי על התנועה האווירית בין שדות התעופה דב הוז ושדה דב - שלח היום מנכ"ל קופת חולים כללית (שבבעלותה יוספטל), פרופ' אהוד דודסון, מכתב לראש הממשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו וסגנו יעקב ליצמן, ובו הוא מתריע על העדר הנחיות לבית החולים כדי להערך לשינוי.

"נכון להיום, שבועיים לסגירת שדה דב לא קיבלנו מהרשויות המתאימות כל הודעה רשמית על שינוי תבנית הפעילות בשדה דב/נתב"ג על מנת שנוכל להיערך ולשמור על רצף פעילות ולא התקיים כל דיון על ההשלכות על סגירת שדה דב על מערכת הבריאות באילת ברמה התפעולית, החלופות המוצעות והמשמעות הרפואית והכלכלית של מהלך כה דרמטי".
עוד קודם מסביר דודסון כי נכון להיום "אין בנמצא חלופה סבירה לטיסות המביאות רופאים באופן יומיומי לעיר, ולכן החל מה-1.7 אנו נאלצים לבטל את הפעילות הנרחבת של יועצים בכל המקצועות", וכי "נאלצנו כבר עתה להפסיק את פעילותה של מרפאת  אנדוקרינולוגיה ילדים".