פגעי מזג האוויר: בשל הגשמים שירדו במהלך יום שישי בלילה, מאגר מים גדול של חברת מקורות סמוך לזיקים וכרמיה בעוטף עזה, נפרץ והציף שטחים חקלאיים נרחבים. לפי ההערכות, ההצפות פגעו בגידולים חקלאיים בשדות ובחממות וגרמו לנזקים בהיקף של מיליוני שקלים.

צוותי כבאות והצלה שהוזנקו למקום סייעו בחילוצם של כ-30 פועלים חקלאיים אשר עובדים ב"משק מיכאלי". בסריקה ראשונית התברר כי גובה המים במקום עלה על שני מטרים, מה שהוביל להזנקת צוותים של היחידה לחילוצים מיוחדים למקום. הלכודים במקום חולצו באמצעות טרקטור ועגלה שהיו במקום. בשירותי הכבאות וההצלה מעריכים כי ההצפות נגרמו על ידי הסכר שנפרץ. 

ההצפה בשטח החקלאי סמוך לזיקים (צילום: דוברות כבאות והצלה)
ההצפה בשטח החקלאי סמוך לזיקים (צילום: דוברות כבאות והצלה)

בתוך כך, מזג האוויר הוביל גם לתוצאות חיוביות, ומפלס הכנרת המשיך לעלות במהלך סוף השבוע. מפלס המים עלה בכ-3 ס"מ נוספים, והוא עומד כעת מטר אחד בלבד מתחת לקו האדום העליון. המשנה למנכ"ל רשות הכנרת, פנחס גרין, ציין כי החורף הנוכחי היה טוב מאד מבחינת כמויות המשקעים. "גם אם סכר דגניה לא ייפתח השנה, רוב הסיכויים שייפתח בשנה הבאה. החורף הנוכחי יסתיים כשהכנרת במפלס גבוה מאוד - זו בשורה טובה ומשמחת".

ברשות המים קבעו כי במידה ובסוף השבוע הקרוב מפלס הכנרת ימשיך לעלות ויחצה את קו ה- 50 ס"מ מתחת לקו האדום העליון, יוחלט על פתיחת סכר דגניה. קצב זרימת המים בעת פתיחת סכר דגניה, שבמידה וייפתח- תהיה זו הפעם הראשונה מאז שנת 1992, הביא לירידה של 7.5 ס"מ במפלס הכנרת ביממה.

מזג האוויר במהלך השבוע צפוי להמשיך להיות גשום, ומחר יימשכו טפטופים שייתגברו לגשמים מקומיים קלים בצפון הארץ ובמרכזה. כמו כן, ביום שני ייתכן גשם מקומי קל במרכז הארץ ובמרכזה ובדרום הארץ צפויים ממטרים מקומיים וכן קיים חשש קל משטפונות בנחלי הדרום ומדבר יהודה. ביום שלישי ייתכנו גשמים מקומיים, בעיקר במרכז ובדרומה, גם אז יהיה קיים חשש קל משטפונות בנחלי הדרום ובמדבר יהודה. ביום רביעי המערכת הגשומה כבר צפויה להיות מאחורינו, לצד עלייה קלה במידות החום.