"מעסיקים מנצלים את מצב החירום כדי להוציא אנשים עם מוגבלויות, או אפילו לפטר אותם", כך מאשים אורן הלמן, מייסד דף הפייסבוק "סיכוי שווה - שילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה". הלמן מציין כי אותם אנשים צפויים להיות האחרונים שיחזרו למעגל העבודה, משום שחלקם משתייכים לקבוצות סיכון ומפני שמפלים אותם בשגרה בקבלתם לעבודה. "חלק מהארגונים והחברות ישימו בעדיפות אחרונה את האפשרות לקלוט עובדים עם מוגבלות, הזקוקים להנגשות ותיווך", מוסיף הלמן. "ייתכן גם שתוכניות ממשלתיות שונות האמורות לתמוך בתעסוקה - ייפגעו עקב המצב".

לפי משרדי הכלכלה ומבקר המדינה, המשק מפסיד כ־5 מיליארד שקל בשנה מכך שאנשים עם מוגבלות לא מצליחים להשתלב בשוק העבודה.
בימי שגרה הסיבה המרכזית לאבטלה בקרב אנשים עם מוגבלות היא החוק הקובע כי אנשים עם מוגבלות יכולים להרוויח סכום מסוים מעבודה ולשמור על הקצבה שלהם, העומדת על 3,800 שקל. אם ירוויחו 8,000 שקל בחודש, הם יפסידו את כל הקצבה.

מירי לוסטיג, מנהלת מערך התעסוקה במוסדות אוהל שרה: "שילוב של עובדים בעלי מוגבלויות בתעסוקה הוא משימה מורכבת, שדורשת השקעה ומאמצים רבים. לצערי, אנחנו מודעים לכך שעובדים בעלי מוגבלויות הם האחרונים שהמעסיקים מחזירים למקומות העבודה. מתווה החזרה לשגרה הקפדני של משרד הרווחה מבטיח את בריאותם, אך מקשה על החזרה של בעלי מוגבלויות לעבודה. אנו פועלים להחזיר אותם לתעסוקה כמה שיותר מוקדם. כל שהות שלהם מחוץ למעגל העבודה מקשה על ההשתלבות העתידית שלהם. אנו מאמינים בכישוריהם ובתרומתם הגדולה למשק".