נתונים חדשים שפורסמו היום (שבת) על ידי ארגון הבריאות העולמי, מביאים סיבה לאופטימיות. כשבוע לאחר תחילת מבצע החיסונים נגד הקורונה, ישראל היא המדינה השנייה בעולם שחיסנה הכי הרבה אזרחים ביחס לגודל האוכלוסייה, כאשר לפנייה ברשימה נמצאת בחריין. 

הנתונים מבוססים על פי מספר המנות שניתנו עד כה לכל 100 איש, כאשר בישראל ניתנו 2.41 מנות. בבחריין לעומת זאת ניתנו 2.97 ובבריטניה 1.18. רחוקות מאחור הן ארה"ב, רוסיה, קנדה וסין, והממוצע העולמי עומד על 0.5. 

בתוך כך, פרויקטור הקורונה הפרופ' נחמן אש הגיע היום יחד עם איימן סיף, ראש מטה הקורונה בחברה הערבית לבאקה אל גרבייה כדי לפגוש את ראש העירייה, ראאד דקה. מטרת הפגישה, בה השתתפו נציגים מפיקוד העורף והמשטרה, הייתה לעודד את הציבור להמשיך להקפיד על ההנחיות ולקרוא לרשויות לשתף פעולה במסע ההסברה של החיסון.

פרופ' נחמן אש בבאקה אל גרבייה (צילום: מטה ההסברה הערבי - משרד הבריאות)
פרופ' נחמן אש בבאקה אל גרבייה (צילום: מטה ההסברה הערבי - משרד הבריאות)

הפלסטיני החשוד ברצח אסתר הורגן ז"ל שיחזר את המעשה

מעצרו של הפלסטיני החשוד ברצח של אסתר הורגן ז"ל הוארך הבוקר בבית משפט השלום בירושלים. טרם הארכת מעצרו שחזר החשוד את הרצח אל מול מצלמות השב"כ והמשטרה ביער ריחן, ותיאר כיצד הטיח את האבן בראשה וגרם למותה של הורגן.

בשב"כ ממשיגים לחקור את המניעים של החשוד ונסיבות הרצח. מחוז ש"י במשטרה חוקר את האירוע עם שב"כ על מנת ובמטרה לאתר סייענים ושותפים לרצח המתועב ובאמצעים טכנולוגיים עורכים שני הגופים בדיקות לגבי התנהלותו של החשוד ברצח בימים שלפני ואחרי האירוע, עד מעצרו. בין הנחקרים גם בני משפחתו של החשוד.

חשוד במעורבות בביצוע הרצח של אסתר הורגן ז״ל. צילום: דובר צה"ל

רוכב אופניים חשמליים בן 40 נהרג מפגיעת רכב סמוך למחלף מסובים

רוכב אופניים חשמליים בן 40, ככל הנראה נתין זר, נהרג היום (שבת) מפגיעת רכב בכביש 461, סמוך למחלף מסובים. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של הגבר במקום.

חובש רפואת חרום במד"א יששכר ויס ופרמדיקית מד"א, גל גרנדר, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו על הכביש אופניים חשמליים שבורים ובסמוך שכב גבר כבן 40 מחוסר הכרה, עם פגיעת ראש קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

ביום רביעי נהרג רוכב אופניים אחר, תושב פרדס חנה בן 65, בתאונת דרכים בכביש 65 סמוך לצומת כרכור. התאונה התרחשה לאחר שמשאית פגעה בהרוג בעת שרכב על אופניו. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ובסופן של פעולות ההחייאה קבעו את מותו.

חשד להצתה: אלמונים הציתו שני עצי אשוח מחוץ לכנסיות בסכנין

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שישי) בטלפון עם מלך מרוקו מוחמד השישי, בהמשך לביקור המשלחת הישראלית השבוע במדינה לרגל נרמול היחסים בין המדינות. בשיחה שהוגדרה כ"חמה וידידותית" הודה נתניהו למלך על אירוח המשלחת והזמין אותו לביקור בישראל.

עוד נמסר, כי השניים החליפו ביניהם ברכות על חידוש היחסים בין המדינות, וכי המלך ציין את הקשר האמיץ והחם עם יהודי מרוקו ויוצאי מרוקו בישראל. נתניהו השיב לו כי ההסכם בין המדינות התקבל בהתלהבות גדולה בישראל.

כזכור, ביום שלישי נחתה טיסת המשלחת הישראלית-אמריקאית ברבאט בירת מרוקו במסגרת הסכם הנורמליזציה בין ישראל למרוקו שיקרום היום (שלישי) עור וגידים. המשלחת חתמה על שורה של הסכמים בתחומי ויזות תעופה, שיתוף פעולה בתחום המים ופיננסים והשקעות.

עץ חג המולד ביפו (צילום: אבשלום ששוני)
עץ חג המולד ביפו (צילום: אבשלום ששוני)

בתגובה לשיגור הרקטות: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה

אחרי חודש של שקט: מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה (שבת) יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות משטח הרצועה לשטח ישראל אמש. דובר צה"ל מסר כי במהלך התקיפה הותקפו אתר לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתית תת קרקעית ועמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס. הפלסטינים דיווחו כי בית החולים לילדים "אל דורה" ומרכז יום לבעלי צרכים מיוחדים נפגעו אף הם בתקיפה וכי שני פלסטינים נפצעו קל בהפצצות.

כאמור, התרעת צבע אדום נשמעה אמש במרחב אשקלון, אזור התעשייה הדרומי אשקלון וזיקים. דובר צה"ל מסר כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

ממד"א נמסר לא התקבלו קריאות על נפגעים בגוף, למעט נפגעי חרדה בודדים. לפי דיווחים פלסטיניים, חמאס הורה לפעילים לפנות עמדות ולהתרחק מנקודות התצפית הסמוכות לגבול הרצועה מחשש לתגובת צה"ל.