בכל מאה לידות בישראל מאובחן ילד עם אוטיזם, ולמענם יוצאת עמותת אלו"ט במבצע התרמה כבכל שנה. השנה האתגר של העמותה גדול הרבה יותר, כאשר המגזר השלישי כולו סובל מייבוש מקורות התקציב מתרומות בשל המצב הכלכלי בארץ ובעולם בעקבות המגיפה ובעיקר לנוכח אתגר טיפולי מורכב שחלקו הגדול נעשה בהתאמה למגבלות הקורונה.

יו"ר הנהלת דיור ותעסוקה של אלו"ט ואמא של זוהר, שעל הרצף האוטיסטי, אפרת עציון פאר, מספרת: "לגדל ילד על הרצף האוטיסטי זה לחיות בצורה שונה, זה לגדל ילד שבהמון מקרים הוא כמו ילד קטן, למרות שהוא כבר בן 31. האחריות שלנו עליו תהיה עד יום מותנו. המדינה מקשה, התקציבים לא מספיקים והבעיות לא נגמרות. זוהר שלנו גר בבית לחיים של אלו"ט שהובלנו יחד את בנייתו. הוא בא הביתה בכל סוף שבוע, וצריך תיווך בכל דבר. השנה הזאת הייתה מאתגרת במיוחד עבורנו - בסגר הראשון הוא נשאר כשמונה שבועות בהוסטל כי אסור היה לצאת, והוא פשוט לא ראה אותנו ולא הצליח להבין לאן נעלמנו ולמה הוא לא יכול לפגוש אותנו או לבוא הביתה".

אלו"ט פועלת למען ילדים ובוגרים עם אוטיזם, כאשר 97% מההכנסות שלה מועברות ישירות לפעילויות השונות - אלוט"פים, גני ילדים והוסטלים. מבצע ההתרמה, שהחל אתמול, נמשך באתר jgive. חפשו ברשת: "מבצע התרמה לאוטיזם".