15 שנה לאחר מעצרם של תשעה חברי כנופיה שריססו צלבי קרס וכתובות נאצה בפתח תקווה, נחשפו כתובות בעד אדולף היטלר וצלבי קרס על חומה בחלקו האחורי של בית העלמין סגולה בעיר.

לצד הכיתוב "הייל היטלר" במתחם בית העלמין, שבו נטמנו גם ניצולי שואה, צוירו גם צלבי קרס. האירוע התרחש כשבוע לאחר יום השואה הבינלאומי, שצוין בשבוע שעבר.

"צריך לעצור את החשודים ולמצות איתם את הדין", אומרת תושבת שכונת אם המושבות, הסמוכה לבין העלמין. "זה אירוע בלתי יסלח".
לפתח תקווה יש היסטוריה של אירועים מסוג זה: במרץ 2006 רוססו צלבי קרס וכתובות נאצה על בית הכנסת הגדול ברחוב חובבי ציון. בהמשך פגעו בספרי הקודש וחיללו ספרי תורה עם ציורי צלבי קרס וכתובות תמיכה בהיטלר.

כתובות נאצה בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)
כתובות נאצה בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)


בספטמבר 2007 נעצרו שמונה חברי כת ניאו־נאצית ונשפטו לתקופות מאסר ארוכות. כשנה וחצי לאחר מכן נעצר אלי בוניאטוב, המכונה "אלי הנאצי", נשפט ונשלח לרצות מאסר ממושך. בשנת 2011 נחשפה העיר למספר אירועים דומים וב־2015 רוססו כתובות נאצה על בית ספר חרדי ברחוב סביון.

ב־2017 נחשפו תלמידי י"א באחד התיכונים בעיר לשומר מסך בכיתת המחשבים בדמותו של היטלר, שהושתל למערכת. שלושה שבועות לאחר מכן רוססו צלבי קרס בשלושה מוקדים שונים באזור שכונת עין גנים. למעט מקרה אחד, המשטרה הצליחה לשים את ידה על מבצעי העבירות בכל האירועים הללו.