בעקבות מצב התחלואה בארץ, והעובדה כי גם השנה לא יתאפשרו חגיגות פורים מסורתיות ברחבי הארץ, מצאו בעיריית ירושלים פתרון מיוחד. היום (רביעי) מפרסמת העירייה את מיזם "פוריפלצת", במסגרתו החליטו להלביש בניינים ירושלמים מפורסמים ברחבי העיר בתחפושות של מפלצות.

מאחורי מיזם "פוריפלצת", עומדת עיריית ירושלים, שבחרה לחגוג את החג בצורה מיוחדת וחדשנית. בין הבניינים שיזכו לתחפושות ניתן למצוא את בניין העירייה מספר 10 בכיכר ספרא, בית הנשיא, טחנת הרוח בימין משה ואפילו המפלצת בקרית היובל.

פוריפלצת בבית הנשיא. עיצוב: עדי אנה טלז'ינסקי איור: אייל חירורג (צילום: יוסי זמיר)
פוריפלצת בבית הנשיא. עיצוב: עדי אנה טלז'ינסקי איור: אייל חירורג (צילום: יוסי זמיר)

מי שתעצב את התחפושות המיוחדות לבניינים היא עדי אנה טלז'ינסקי, מה'ארנב הלבן', אמנית ומעצבת הדמויות בתכנית הידועה 'הזמר במסיכה'. "כשפנו אלי מעיריית ירושלים בבקשה לעצב תחפושות לבניינים, כבר בתהליך הבחירה שלהם חיפשתי את הדמות המסתתרת בתוך הבניין בהתאם לארכיטקטורה", מספרת אנה טלז'ינסקי. "דמיינתי את ההבעה של המפלצת שמתחברת לעיצוב המבנה. האופי של המפלצות הוא בהשראת הפרטים של המבנים".

ניתן יהיה לסייר בבניינים המחופשים במהלך ימי החג, ללא עלות. הסיורים יתקיימו בימים רביעי, חמישי, שישי וראשון, בתאריכים 28-24 בפברואר.

פוריפלצת במפלצת בקריית היובל. עיצוב: עדי אנה טלז'ינסקי (צילום: יוסי זמיר)
פוריפלצת במפלצת בקריית היובל. עיצוב: עדי אנה טלז'ינסקי (צילום: יוסי זמיר)

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון אמר על המיזם: "עיריית ירושלים חוגגת את פורים התשפ"א תחת הנחיות משרד הבריאות ונוקטת ביצירתיות חסרת פשרות. פרויקט עיצוב הבניינים הוא אחד הרעיונות המקוריים, בזכותו תהפוך אווירת החג בעיר לשמחה הרבה יותר. אין לי ספק שהבניינים המחופשים יהוו מוקד לביקור ובילוי במרחב הפתוח. שיהיה לכולם חג שמח ובעיקר בריא".