רשם ההוצאה לפועל אוהד אשר מעכב בשנה האחרונה מכירת דירה בבניין ברחוב למדן 10 בתל אביב, שנועדה לממן את העבודות הנדרשות להשלמת פרויקט תמ"א 38. 

כך טוענים דיירים המתגוררים בבניין ומתריעים כי העיכובים נמשכים כבר שלוש שנים. "אנחנו עוברים התעללות", מספר אחד מהדיירים, שרובם כבר חצו את גיל 75 וחיים באתר בנייה.

בשנת 2016 התקשרו הדיירים בהסכם תמ"א 38 עם היזם. "הוא הבטיח 'הרים וגבעות', בתמורה לתוספת של ארבע דירות בבניין", סיפר אחד מהם, "הפרויקט היה אמור להסתיים בינואר 2018, אולם עקב מצוקה כלכלית של היזם, הוא לא הושלם ולמעשה מצוי במבוי סתום".

ברבות השנים, דיירי הבניין וכן שותפו הקודם של היזם, פתחו בהליכים משפטיים נגדו. במסגרת הליכים אלו, מונה בעל תפקיד לשם קידום הפרויקט. אולם לאחר שהתברר, כי אין די כספים להשלמת העבודות, מינתה לשכת ההוצאה לפועל בתל אביב, לבקשת הדיירים, את עו"ד חיים צור ככונס נכסים על דירת הקרקע שהייתה מיועדת ליזם ושועבדה על ידו לטובתם.

לטענת הדיירים, הרשם אשר דחה פעמיים את בקשות הכונס לאישור המכירה וכפה עליו לנהל שוב ושוב סבבי מכירה בשל התנגדויות שמעלה היזם. הדברים הגיעו לשיאם לאחרונה, כאשר הרשם הורה על מכירה חוזרת, שלישית, של אותה דירה.

"נכנסנו למלכוד שקשה להיחלץ ממנו", טוען נציג הדיירים ומוסיף: "בחודש יוני הורה בית המשפט המחוזי למנהל המיוחד שלא לבצע עבודות נוספות בבניין, בלי שיש בקופת הפרויקט כספים לתשלום העבודות שטרם הושלמו". למרות זאת, רשם ההוצאה לפועל הורה לקבלן (שאינו צד לתיק) לבצע עבודות שיפוץ, ניקיון ותחזוקה בדירת הקרקע, כאשר קופת הפרויקט ריקה לחלוטין, והכל בניגוד לכאורה להחלטת בית המשפט.
"התחושה היא שהחלטות רשם ההוצאה לפועל מבטאות, הלכה למעשה, את אטימותה של המערכת ביחס לגורלם ומצוקתם של הדיירים, שממשיכים להתגורר באתר בנייה, על כל המשתמע מכך", נטען.

מרשות הגבייה והאכיפה נמסר בתגובה: "הרשות אינה מביעה דעה או ביקורת על החלטות רשמי ההוצאה לפועל. על פי חוק ההוצאה לפועל, הם רשאים לדון ולהחליט ולהורות ככל שייראה להם לנכון בבקשות בכל עניין הנוגע לניהולו של הליך. הביקורת השיפוטית על החלטותיהם נעשית בדרך של הגשת ערעור או בקשת רשות ערעור לבית המשפט השלום, כאשר גם לערעורים הרשות אינה צד".