בטקס חגיגי ומרגש, בקול תרועת שופר ושירת התקווה, התקבלו אתמול (שני) 83 העולים הראשונים מתוך 253 בני קהילת המנשה שנקלטו בנוף הגליל. העולים נכנסו לבתים ששכרו בעיר ורשמו את ילדיהם לבתי הספר ולגני הילדים: "מהיום אתם חלק בלתי נפרד מהנוף היפה שלנו", בירך אותם ראש העיר רונן פלוט. 

פלוט ליווה אותם יחד עם שרת הקליטה, פנינה תמו שאטה וועדת הקליטה של הכנסת. "נוף הגליל שמחה ומתרגשת לקלוט קהילה חדשה מקרב עולי בני המנשה. יש לנו קהילה וותיקה בעיר שנקלטה באופן מדהים והפכה בתוך זמן קצר לחזקה ומובילה בעיר", אמר עוד פלוט והוסיף כי זהו יום חג לעיר שחוזרת להוביל בקליטת עלייה העומדת בבסיס חזון הקמתה. 

משפחות העולים, מרביתן זוגות צעירים עם ילדים, יתגוררו כאמור בדירות שכורות בסיוע ארגון "שבי ישראל" שליווה וסייע בכל תהליך הגעתן לארץ ויזכו לליווי צמוד של עיריית נוף הגליל באמצעות אגף הקליטה. "אנחנו מלווים את המשפחות עוד מיום הגעתן לארץ לפני כחודשיים ונמצאים איתן בקשר הדוק לאורך כל תקופת התאקלמותן הראשונית במרכז הקליטה נורדיה", סיפרה מנהלת אגף הקליטה, סבטלנה יעקובוביץ'.

הדירות בהן יתגוררו המשפחות רוהטו בסיוע תרומות שנאספו על ידי תושבי נוף הגליל במסגרת מבצע מיוחד שאירגן אגף הקליטה בשיתוף ישיבת ההסדר והקהילה הדתית בעיר. הואיל והעולים הגיעו משתי מדינות דוברות שפות שונות בהודו, מיזוארה בה מדוברת שפת המיזו ומניפור בה מדוברת שפת הקוקי - ילוו אותם שני פרויקטורים שעלו משתי המדינות, מאיר פלטואל ויונה חיאנגטה. כמו כן ילוו את הקהילה בנות שירות לאומי יוצאות הקהילה הוותיקה בעיר ומשפחות הדוברות את שפתם על מנת לגשר על פערי השפה. 

מנהלת מרחב נוף הגליל ואזור העמקים במשרד הקליטה,  מירה זילברמן, מעורבת בתהליך הקליטה ומפקחת מקרוב על התאקלמותם המיטבית של העולים ובימים הקרובים, עם הגעתן של שאר המשפחות, יפתחו עבורם כיתות אולפן ללימוד עברית. יוצאי העדה, ברובם שומרי מסורת דתיים ציוניים לאומיים, יזכו לליווי ולחניכה תורנית בשלב הקליטה  על ידי ישיבת ההסדר נוף הגליל בראשות הרב דני סגליס ומנהל הישיבה אודי קליין. כמו כן ילוו חברי הקהילה הדתית בהובלת צחי וייס.