מדינת ישראל מצטרפת לאמנת מועצת אירופה למאבק בסחר בבני אדם, הנחשבת למסמך הבינלאומי המתקדם ביותר כיום בתחום, וקובעת אמצעים שונים למיגור התופעה.

בין האמצעים השונים: תיאום לאומי למניעת סחר בבני אדם, שיתוף פעולה בינלאומי בין הרשויות האחראיות על ביקורת הגבולות, פיתוח וחיזוק תוכניות מדיניות למניעת סחר בבני אדם, הגנה על קורבנות באמצעים שונים ועוד.

ישראל היא המדינה הראשונה מחוץ לאירופה, ואשר אינה חברה במועצת אירופה, המצטרפת לאמנה זו. את מהלך ההצטרפות לאמנה הובילו היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בסחר בבני אדם והמחלקה למשפט בינלאומי בייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, ביחד עם אנשי משרד החוץ.

מנהלת היחידה הממשלתית לתאום המאבק בסחר בבני אדם, במשרד המשפטים עו"ד דינה דומיניץ: "ההצטרפות לאמנה היא צעד חשוב המבסס שוב את המחויבות של ישראל למאבק בתופעה קשה ופסולה זו, ומציבה אותה בשורה הראשונה של המדינות הנאבקות בנושא, תוך התאמת הכלים למאבק בתופעה חמורה זו".

מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים סיגל יעקבי הוסיפה כי ההצטרפות של ישראל לאמנה "מחזקת את מעמדה של ישראל כמובילה בעולם במאבק בתחום זה".

בתוך כך, בעוד כשבועיים יתקיים בישראל סמינר של האיחוד האירופי בנושא היבטים יישומיים ופרקטיים של אכיפת איסור צריכת זנות והממשק עם אוכלוסיות שעוסקות בהיבטים שונים בזנות. מדובר בתוכנית לשיתוף ידע של האיחוד האירופי, במסגרתה מומחים ממדינות האיחוד הרלוונטיות מגיעים לישראל לחלוק מניסיונם ולקיים שיח לטובת עיצוב המדיניות בארץ.