בעקבות הטרגדיה בהר מירון, במהלכה נהרגו רבים ויותר מ-100 נפצעו, נפתחו בבתי החולים ובמרכזים שונים ברחבי הארץ קווים מיוחדים למציאת קרובים וקווי סיוע: 

מרכזי מידע בתי החולים: 

נהריה 04-9850505
נהריה חירום 1255141

זיו 04-6828838
זיו חירום 1255161

פוריה 04-6652211
פוריה חירום: 1255162 

רמב"ם 1245144

איתור נעדרים - 1201*

מוקדים נוספים:
מוקד 110 של משטרת ישראל תוגבר לצורך מתן כל המידע לציבור  

מוקד המידע לבאי ההילולה 8201* הוסב למוקד מידע בדבר חסימות הצירים, תנועה ואיתור אנשים שאבד עימם הקשר. 

ארגון עזר מציון פתח חפ"ק מיוחד למשפחות הפצועים וההרוגים שמרכז את כל המידע בנוגע לאסון הכבד ומספק סיוע ביצירת קשר ובהסעות לבתי החולים. מספר הטלפון 03-6144660

עיריית כרמיאל פתחה חמ״ל לסיוע למשפחות באיתור נעדרים תושבי העיר בטלפון 04-9085527. בנוסף הקימה העירייה בתחנת הרכבת מתחם שתייה ובסיוע מתנדבים מחלקים מים לשבים ממירון.

עיריית ירושלים פתחה במהלך הלילה חמ"ל רווחה לסיוע בתיאום עם גורמי החירום למשפחות האבלות ואלו המתמודדות עם בני משפחה פצועים בבתי חולים רחוקים. החמ"ל פעיל מסביב לשעון, וניתן לפנות אליו באמצעות המוקד העירוני (106).

עיריית בני ברק: חמ"ל חירום ורווחה נפתח מאז היוודע האסון, לסיוע ולתמיכה במשפחות האסון. מאז שעות הלילה, פועל ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין יחד עם מנהלי מחלקית החירום, הרווחה, השירות הפסיכולוגי וצוות לשכת ראש העיר, על מנת להיערך להעניק סיוע למשפחות הנפגעים והנספים באסון הנורא. החמ"ל מתעדכן עם צוותי החירום ונערך לתמוך ולסייע ביום של כאב בלתי נתפס זה, של אסון מחריד בו נהפך מחול לאבל. מוקד 106 פועל כל העת.

בעיריית צפת ציינו כי הם פועלים בשיתוף כלל הגורמים להפעלת מערך היסעים למרכז הארץ, לצד בדיקת האפשרות מול גורמי הביטחון להקים מרכז סיוע למשפחות, שיקיריהן נפצעו באסון הר מירון והובלו למרכז הרפואי זיו. בעירייה הוסיפו כי אזרחים שהגיעו לצפת מהאזור האסון ונמצאים בצמתים, מתבקשים להגיע לתחנה המרכזית צפת. מהמקום יוצאות הסעות.

עיריית בית שמש פתחה חמ"ל חירום , שמקבל את פניות התושבים,  הכולל את המוקד העירוני , נציגי רווחה וארגונים מקומיים.

ער"ן, עזרה ראשונה נפשית, הודיעה על תגבור של קווי החירום לעזרה ראשונה נפשית. עם היוודע האסון נרשם זינוק במספר הפניות ומתנדבי העמותה העניקו סיוע למאות ישראליות וישראלים שחשו מצוקה נפשית וחרדה קשה, כולל בני משפחה של משתתפים בהילולה שחששו לגורל יקיריהם, כאשר המגמה נמשכת גם הבוקר. בעמותה פונים לכל מי שחשים מועקה כלשהי בבוקר קשה וזקוקים למישהו לדבר איתו לא להסס ולפנות לאנשי המקצוע במוקד הטלפוני 1201 או באתר האינטרנט.

תיעוד חמ''ל משרד התחבורה במירון (צילום: משרד התחבורה)
תיעוד חמ''ל משרד התחבורה במירון (צילום: משרד התחבורה)

משרד העבודה והרווחה ערוך להענקת סיוע למשפחות הנפגעים באסון הר מירון. צוות של עובדים סוציאליים ממחוז צפון נמצא בחפ"ק במקום ומעניק סיוע ככל שנדרש. במקביל עובדים סוציאליים ממחוזות תל אביב וירושלים ערוכים לליווי משפחות הנפגעים במהלך סוף השבוע. עובדים סוצאיליים מעיריית תל אביב יגיעו למכון לרפואה משפטית באבו כביר לליווי משפחות שצפויות להגיע לזהות את יקיריהן. שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, הנחה את שירותי הרווחה להיערך לליווי משפחות החללים ולהעניק להם סיוע למילוי צרכים מיידים. 

צוותי הרווחה על הר מירון טיפלו במהלך כל הלילה מאז האסון בעשרות נפגעי חרדה בהם ילדים רבים שנותקו מהוריהם בהמולה הגדולה שנוצרה באתר והורים שאיבדו את ילדיהם.  עובדים סוציאליים בכל בתי החולים המעורבים בטיפול בנפגעי האסון עוסקים מאז תחילת האירוע הלילה בטיפול במאות בני משפחה. עדיין לא כולם איתרו את יקיריהם.

כאות הזדהות עם האסון ולנוכח הטרגדיה הורה ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג על ביטול כל התהלוכות הצעדות והטקסים שהיו אמורים להתקיים במהלך היום במסגרת חגיגות ל"ג בעומר. כמו כן הורה ראש העירייה על ביטול הופעתו של הזמר איתי לוי שאמורה הייתה להתקיים במוצאי שבת בפארק הגדול בפתח תקווה בפני קהל של 5000 איש שרכשו כרטיסים מראש. גרינברג הודיע כי ההופעה תידחה למועד מאוחר יותר ומסר כי העירייה משתתפת באבלן הגדול של משפחות הקורבנות.

בתוך כך הודיע משרד הבריאות כי הוא מפעיל בסיוע ארגונים וקופות החולים מוקדים לסיוע נפשי ואלה מספריהם:
עמותת בית חם טלפון 9518*
עמותת עזר מציון טלפון 1800-808-100
ער"ן (הנ"ל) - עזרה ראשונה נפשית טלפון 1201
סה"ר - סיוע נפשי ברשת https://sahar.org.il
עמותת משאבים לסיוע נפשי 24/7 עברית ושפות נוספות טלפון 046900600
דאגה בלב (שירות ביידיש) 0768844429
 
בקופות החולים יופעלו קווי חירום לסיוע ותמיכה נפשית:
כללית 03-7472010
מכבי 3555*
לאומית - 2537*
מאוחדת 3833*
 
עוד נמסר, כי בתי החולים ערוכים לתת מענה 24 שעות כולל בשבת ובנוסף, ניתן לפנות לקופות לשירות שלוש שיחות תמיכה נפשית טלפונית עם מטפלי בריאות הנפש. המטפלים ישוחחו אתכם על הקשיים והמצוקה הנפשית ויעניקו לכם תמיכה, כמו גם כלים ומיומנויות שיסייעו לכם להתמודד עם האסון. לקבלת שירות זה ניתן לפנות ל:
מכבי - 3028*
מאוחדת - 3833*
כללית - 2708*
לאומית - 2537*

מקופת חולים כללית נמסר על הארכת שעות פעילות של מרפאות ומתן סיוע נפשי :  
צפון: מרפאות צפת ומרום הגליל תוגברו בצוותים רפואיים ושעות הפעילות יוארכו עד לשעה 16:00.
ירושלים: מרפאת כיכר השבת תפעל את לכניסת שבת ותתוגבר בפסיכולוג ועובדים סוציאליים (רח' יחזקאל 11).
בני ברק: המרפאה האזורית של כללית (בב"א, רבי עקיבא 83) תפעל עד השעה 16:00.  כמו כן , מרכז בריאות הנפש בארי ייתן  מענה וסיוע נפשי ראשוני ויפעל עד השעה 16:00. ניתן לפנות בטלפון 03-6714700.
אלעד: מרפאת אלעד בן יאיר תפעל עד השעה 16:00. 
מודיעין עילית: מרפאת קריית ספר תפעל עד השעה 16:00. 
אשדוד: מרפאת הלל באשדוד תפעל עד השעה 16:00.
קו טלפוני של כללית לסיוע ותמיכה נפשי: 03-7472010

קופת חולים מאוחדת תגברה את מערך אחיות הקשר בבתי החולים שאליהם הופנו הפצועים והן עסוקות, יחד עם מנהלי קשרי הקהילה של מאוחדת ככל שניתן, בשעה קשה זאת. 

בנוסף, מוקדי סיוע נפשי לנפגעי האסון נפתחו על ידי גורמי מקצוע בכדי לתת מענה גם למשתתפי האירוע במירון וגם לבני משפחותיהם.

הסיוע כולל פתיחת מוקד פיזי במירון ובבית החולים זיו בצפת, והן בערי המוצא של משתתפי האירוע: בני ברק, ירושלים, מודיעין עלית, אשדוד ועוד 

גם מוקדי הסיוע המקוונים שהופעלו  בתקופת הקורונה דרך קופות החולים יהיו זמינים דרך כל קופות החולים שיקצו שלושה טיפולים ללא עלות לכל דורש.

מאחורי היוזמה עומדים בין היתר האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות, איגוד הפסיכיאטריה בהסתדרות הרפואית,  מערך הפסיכיאטריה הקהילתי והאשפוזי, החברה לבריאות הנפש בקהילה, בית החולים מעייני הישועה, ארגוני סיוע נפשי בקהילה החרדית "בית חם" שמפעיל את המוקד הטלפוני *9518.

מרב גבעון, מנהלת אגף הרווחה של מועצה אזורית  מרום הגליל שנמצאת כעת בחפ"ק כוחות הביטחון על הר מירון שעדיין סיפרה ל"מעריב": "אנחנו המועצה הכי קרובה לאתר ומאז היוודע דבר האירוע עם הקמת החפ"ק הגענו לכאן, כשעצם ההגעה לא היה דבר קל, וגם כעת אנחנו בעיצומה של הערכת מצב. העובדים הסוציאליים של כל הרשויות המקומיות באזור ההר נקראו לבתי החולים לתגבר את צוותי הרווחה שלהם ועל כך תודתי להם. אנחנו ממשיכים לטפל כל השעות הללו במאות נפגעי חרדה בכל  מעגלי האירוע. בהם בני משפחות רבים שטרם איתרו את יקיריהם בבתי החולים. לא תמיד אנחנו יודעים בעצמנו לתת את התשובות לאנשים אבל לוקחים חלק פעיל בוויסות נפגעי החרדה לטיפול בשטח.

גם תושבים רבים שלנו שלא היו באירוע, מהרשויות בכל האזור, פונים לעזרה ואנחנו שומרים על כוח אדם מתוגבר גם ברשויות המקומיות עצמן. עד שאחרון נפגעי החרדה יקבל מענה ועד שכל בני המשפחות יתאחדו עם קרוביהם, ידינו מלאות. העו"סים כאן בשטח ובבתי החולים נמצאים בקשר עם עמיתיהם ברשויות המגורים של כל המטופלים ושם יימשך הטיפול בכל בני המשפחות בפיקוח ותיאום של משרד הרווחה. מאז תחילת הלילה לא עזבתי את החפ"ק כי מדובר באירוע מורכב ורגיש מאד. אנחנו ברווחה מתואמים לחלוטין עם צוותי בתי החולים ומשתדלים להקל גם על המשפחות וגם על הצוותים הרפואיים במתן מידע וסיוע נפשי הולם לכל אדם שזקוק לכך".

ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בהסתדרות הרפואית, מסר ל"מעריב": "החוויה שבה אדם מגיע להשתתף בהילולה ובמקומה חווה טרגדיה ואסון הינה מחרידה, וללא ספק מהווה גורם טראומטי המביא לתגובה נפשית קשה. מומלץ בכל לשון של בקשה לפנות למטפלי המערך הפסיכיאטרי בכל הארץ כדי למזער את הפגיעה".

גם במשרד העלייה והקליטה, בשיתוף עם מרכז משאבים, פתחו מוקד סיוע ותמיכה נפשית ומקצועית למבקשים בכך, אשר בו יינתן מענה טיפולי על ידי אנשי מקצוע מתחומי בריאות הנפש שהתמחו בסיוע חירום. השירות יוענק בחמש שפות, על מנת לתת מענה רחב ככל הניתן. 

למוקד בספרדית יש לחייג - 04-7702649.
באנגלית - 04-7702651
באמהרית - 04-8258081
ברוסית - 04-7702648
בצרפתית - 04-7702650