המל"ט החשוד כאיראני שהופל על ידי צה"ל במהלך מבצע "שומר החומות" לאחר שחדר למרחב האווירי של ישראל, שקוע עדיין בקרקעית בריכת הדגים בקיבוץ מעוז חיים שבעמק המעיינות. מעל לשבועיים עברו מאז סיכולו, ובצה"ל עדיין דנים במשיכתו מקרקעית הבריכה. שלו אריאלי, מנהל ענף הדגה בקיבוץ, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לפעולות החילוץ: "את מה שהיה אפשר לאסוף אספנו והעברנו לצה"ל. אבל החלק שהם מחפשים עדיין תקוע מתחת למים".

"לדעתי זה הגוף, הם לא יודעים בדיוק להגיד מה זה אבל את הדברים הקלים שצפו אספנו והכבדים כנראה שקעו במים", המשיך. לדבריו, גובה המים נע בין 2 ל-2.5 מטר ממוצע.

כשנשאל האם אי אפשר לשלוף את החלקים המדוברים באמצעות צוללנים השיב: "מה שנאמר לנו, שבעצם הם חוששים משני דברים. האחד הוא שהם לא בטוחים שהמים מספיק נקיים בשביל להיכנס אליהם למרות שאנחנו 70 שנה עובדים במים האלו. והשני הוא שהם לא יודעים אם הוא היה חמוש או לא לכן מפחדים לגעת בו, לא רוצים לקחת סיכון לכן מתקשים למצוא אותו".

"מדובר בבריכה שיש בה בין 80-90 טון דגים שצריכים להגיע לשוק. נכון לעכשיו אנחנו לא יכולים להיכנס ולעבוד במים. כמובן לא מפריע להאכיל את הבריכה ולחמצן אותה על מנת שלדגים יהיה חמצן", אמר אריאלי על הקושי שהאירוע יוצר עבור חברי הקיבוץ. הוא הוסיף כי נאסר עליהם לדוג: "לא מאפשרים לנו להיכנס למים ולשלוף את הדגים".

על האפשרות של שפיכת מי הבריכה בכדי להוציא את המל"ט הגיב: "הצענו את זה לצה"ל ביום הראשון, אם זה חשוב לכם, מבחינה טכנית אין בעיה. הבעיה שזה יגמור את הדגים, אז אמרנו להם שיביאו לנו פיצוי כזה או אחר ונוריד את המים".

"שווי הבריכה נעמד בסביבות מיליון מאתיים-שלוש מאות, לעומת מה שהצבא משקיע מסביב עם כל המסוקים הוא קטן. בינתיים הדברים עומדים תקועים להם", סיכם אריאלי.