שר החוץ גבי אשכנזי השתתף היום (שני) בהשקת שדולת אמריקה הלטינית בישראל."היחסים עם האמריקאים ממוצא לטיני הם אסטרטגיים והם אתגר עבורנו", אמר. האירוע התקיים בהרצליה, בהשתתפות השר ו-15 שגרירים ודיפלומטים ממדינות אמריקה הלטינית בישראל, יחד עם מייסד ILAN, איש העסקים אייזיק אסא, מנכ"ל ILAN דב ליטבינוף ונוספים

מייסד ILAN, איש העסקים והפילנתרופ, אייזיק אסא: "בשנים הקרובות אחד מכל שלושה אמריקאים יהיו ממוצא לטינו-אמריקה, אם לא נגייס אותם לטובת ישראל, נאבד את אמריקה".

באירוע ציין שר החוץ אשכנזי כי: "החיבור של ישראל לאמריקה הלטינית הוא חשוב מאין כמותו. אנו במשרד החוץ רואים את החשיבות של היחסים האסטרטגיים עם האמריקאים ממוצא לטיני, וזהו אתגר עבורנו. משרד החוץ ואנוכי עומדים לצד איל"ן וקשובים לצרכי העמותה לכל אורך הדרך בהשקת המיזם פורץ הדרך".   

מייסד ILAN, אייזיק אסא סיכם: "אני נרגש להשיק היום את איל"ן בישראל. מדובר בחלום שהחל לפני ארבע שנים והיום קורם עור גידים, ואני מברך על ההזדמנות להיות חלק מרכזי בחיזוק היחסים של אמריקה הלטינית וישראל. בשנים הקרובות אחד מכל שלושה אמריקאים יהיו ממוצא לטינו-אמריקה, אם לא נגייס אותם לטובת ישראל, נאבד את אמריקה. יחד עם החדשנות, החכמה והאמונה הישראלית נביא בשורה אדירה וחיבור טרנס-אטלנטי".