חשד לרצח כפול בצפון: בן 56 ואחותו בת ה-60 נרצחו בכפר איבטין

 חסן רמיחי בן ה-56, תושב הכפר הבדואי איבטין, נורה למוות במהלך הלילה (בין שישי לשבת), בעוד אחותו סובחיה בת ה–60 הוכתה נמרצות ומותה נקבע מאוחר יותר בבית החולים רמב"ם בחיפה, בתום אירוע ירי שהתרחש בכפר, על רקע סכסוך קרקעות ישן בתוך המשפחה. קרובת משפחה נוספת נפצעה באורח בינוני לאחר שנפגעה מהירי. במשטרה פתחו בחקירה והחליטו לשלוח את גופותיהם של חסן רמיחי ואחותו סובחיה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

באירוע נוסף בצפון הארץ, שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם נפצעו באורח קשה ובינוני במהלך קטטה שהתפתחה סמוך לחוף נאות בקריית חיים. ככל הנראה, שני הצעירים נדקרו במהלך הקטטה, בה היו מעורבים עוד מספר בני אדם. כוחות המשטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירה וסרקו את המקום על מנת לנסות להתחקות אחר חשודים. הרקע לאירוע מוגדר כפלילי.

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח לראשונה עם בוריס ג'ונסון

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח אתמול לראשונה עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג׳ונסון. המנהיגים שוחחו על היחס בטיפול בנגיף הקורונה, האסטרטגיה של שתי המדינות וסיכמו על שיתוף פעולה רציף. בסיום השיחה הזמין ג׳ונסון את בנט לביקור בבריטניה.

בנוסף לכך, ראש הממשלה בנט הודה לג׳ונסון על ברכותיו לרגל הקמת הממשלה בישראל, וציין כי מדובר בממשלה מגוונת שעובדת בשיתוף פעולה ובמרץ רב.

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: מרק ישראל סלם)
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: מרק ישראל סלם)

צה"ל והמשטרה סיכלו הברחת נשק בשווי מיליוני שקלים בגבול לבנון

כוחות צה"ל, בשיתוף משטרת ישראל, סיכלו הלילה  הברחת אמצעי לחימה בגבול לבנון. כחלק מהתפיסות, אותרו 43 אקדחים בשווי מוערך של כ-2.7 מיליון שקלים. הנשקים נתפסו בכפר ע'ג'ר, לאחר שהוברחו לשם מתוך שטח לבנון. בצה"ל בודקים אם ניסיון ההברחה נעשה בסיוע של חיזבאללה.

כזכור, בחודש שעבר פורסם כי תושב עין קנייא שברמת הגולן נלכד ונעצר בשטח חקלאי סמוך למטולה כאשר ניסה להבריח כלי נשק במסווה של ביצוע עבודות חקלאיות. בטרקטור בו נהג נמצא תיק ובו 12 אקדחים שהוברחו מגבול לבנון בשווי של מעל חצי מיליון ש״ח. כשבועיים לפני כן, עצרו צה"ל והמשטרה שני חשודים, אב ובנו תושבי הכפר ג'דיידה מכר שבצפון לאחר שעל פי החשד ניסו להבריח לשטח ישראל 15 אקדחים, 36 ק"ג חשיש ועשרות מחסניות בשווי מוערך של כ- 2,000,000 ש"ח

הנשקים שנתפסו בעת ניסיון ההברחה בגבול לבנון (צילום: דוברות המשטרה)
הנשקים שנתפסו בעת ניסיון ההברחה בגבול לבנון (צילום: דוברות המשטרה)

שיבושים במערך הרכבות באיראן בעקבות מתקפת סייבר

שירותי הרכבות באיראן שובשו אתמול  ב"כאוס חסר תקדים", ככל הנראה בעקבות מתקפת סייבר, כך דווח בכלי התקשורת המקומיים. על פי הדיווח, האקרים פרסמו את מספר הטלפון של לשכתו של המנהיג העליון עלי חמינאי כמספר לפניות לטיפול בתקלות.

הרכבות במדינה עוכבו או בוטלו לחלוטין כאשר משרדי הכרטיסים, אתר הרכבת הלאומי ושירותי המטען הופרעו, וכן הודעה על לוחות אלקטרוניים בתחנות ביקשה מהמטיילים להתקשר למספר שלמעשה שייך למשרדו של חמינאי, כך לפי סוכנות הידיעות פארס. 

תחנת הרכבת בטהראן  (צילום: ATTA KENARE/AFP/Getty Images)
תחנת הרכבת בטהראן (צילום: ATTA KENARE/AFP/Getty Images)