שרת הפנים, איילת שקד, פרסמה היום (ראשון) את תגובתה לטור הביקורת של קלמן ליבסקינד:

הסיכום התקציבי שנחתם מול משרד האוצר היה ייחודי ומשמעותי ברמות חסרות תקדים.
- בפעם הראשונה, רשויות יהודה ושומרון היו חלק מהסיכום התקציבי ובפרק מיוחד. הסיכום התקציבי הוא מסמך מקצועי, ולא פוליטי. העמדת פרק מיוחד לתקציבי יהודה ושומרון מציפה את הצרכים הביטחוניים ואת הצרכים הייחודיים של רשויות יהודה ושומרון כאתגר לאומי, כצורך מקצועי, עם מענה תקציבי.

בנוסף, ובהשוואה לשנת 2020, מפלגת ימינה הגדילה משמעותית את הכספים הקואליציוניים דרך משרד הפנים, לטובת רשויות יהודה ושומרון.
- בפעם הראשונה, יועמדו תקציבים לרשויות יהודה ושומרון מהיום הראשון והן לא יצטרכו לחכות לימים האחרונים של השנה על מנת לדעת מה התקציב שעומד לרשותם. זהו צורך קריטי להתנהלות אחראית של הרשות המקומית ולמתן שירותים לתושב מהיום הראשון.

- בפעם הראשונה, משרד הפנים העמיד תוספת תקציבית מטעמו לטובת מענקים לרשויות יהודה ושומרון, וזאת מעבר לתקציבים שהתקבלו כתוספתיים—תוספת של 30 מלש"ח בשנת 2021 ו-30 מלש"ח בשנת 2022.

- בפעם הראשונה, תקציב הבסיס של הוועד המקומי בחברון גדל ובפעם הראשונה, הועמד לוועד תקציב פיתוח ייעודי. בשנים שעברו, תקציב הבסיס של הוועד המקומי קוצץ בכ-30% (מ-2.5 מלש"ח ל-1.6 מלש"ח). בסיכום התקציבי העמדנו לוועד המקומי בסיס של 4 מלש"ח—עלייה של 250% מתקציבו בשנה הקודמת. סך זה יכול אף לעלות בהמשך השנה. תקציב הפיתוח, שלא היה כמותו, יאפשר לוועד המקומי סך של חצי מיליון שקל לפעולות הפיתוח הנדרשות על-ידי הוועד.

- בפעם הראשונה, הוגדר תקציב לפיתוח כלכלי לרשויות יהודה ושומרון וזאת לאחר משא ומתן מול משרד האוצר. אכן, בית״ר עלית ומודיעין עלית זכו לתקציב של כ-30 מלש"ח, אך זאת, מתוך הקצאה של 330 מלש"ח לתכניות פיתוח כלכלי לרשויות המקומיות. בסיכום התקציבי, ייעדנו בשלב הזה 50 מלש"ח רק לרשויות יהודה ושומרון. לא היה כזה דבר עד הסיכום התקציבי הנוכחי.