מאות עובדי ענף התעופה ערכו היום (חמישי) עצרת מחאה גדולה בנמל התעופה בן גוריון. העובדים, צעדו על מסלולי ההמראה והניפו שלטים בהם נכתב בין היתר: "תעופה כחול לבן במקום תעופה זרה" ו-"הממשלה מפקירה את התעופה הישראלית".

בעצרת, בהובלת ההסתדרות, משתתפים מאות עובדי אל-על, עובדי ארקיע, טייסי ישראייר ועובדי חברות שירותי הקרקע לאופר GHI ו-QAS. כמו כן, גם עובדי רשות התעופה הצטרפו למחאה, כהבעת סולידריות. העובדים מוחאים על רקע המצוקה התעסוקתית הקשה שבה שרויים עובדי ענף התעופה הישראלי מאז פרוץ משבר הקורונה. מאז פרוץ המגפה, אלפי עובדי ענף התעופה פוטרו והוצאו לחל"ת, ועשרות אלפי עובדים עדיין לא שבו לעבודותיהם וחוששים לביטחונם התעסוקתי. 

יו"ר מרחב השפלה בהסתדרות משה ארבלי התייחס למחאה ואמר: "אני מגיע לכאן עם לב בוכה. זו בושה לכל מי ששלח אותנו לפה, ובראש ובראשונה ממשלת ישראל שאחראית לכל מה שמתרחש פה". מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים עמיחי סטינגר: "אנחנו מחזיקים מעמד כבר שנה וחצי, כמה אפשר? תעזרו לאנשים!".

מחאת עובדי ענף התעופה (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת עובדי ענף התעופה (צילום: אבשלום ששוני)


יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק אמר: "אנחנו בסכנת קיום אמיתית. הופקרנו. כנראה שממשלת ישראל החליטה שהיא לא צריכה את התעופה כחול לבן. 2,000 עובדים פוטרו באל על, וכל בית הוא עולם ומלואו. אל על וחברות התעופה הן לא אקורדיון שאפשר לפתוח ולסגור מתי שרוצים. אין פסק זמן בתעופה. אני רוצה להודות להסתדרות, זה הבית שלנו, זה הבסיס. תודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שמלווה אותנו 24 שעות ביממה, ולאבי אדרי על התמיכה והליווי".

שרת התחבורה, מרב מיכאלי, התייחסה למחאת העובדים ורשמה בחשבון הטוויטר שלה: "המשבר בענף התעופה אחרי שנה וחצי קשות הוא הרסני. כמו ברחבי העולם, עלינו לקחת אחריות, לסייע לחברות ולהבטיח הגנה לעובדות ולעובדים - בלי פיטורים ותוך שמירת הידע והמקצועיות בענף. העובדות והעובדים שמפגינים, אני איתכןם, נאבקת כדי למצוא פתרון הוגן וקוראת לכם לשמור על הסדר במחאה".