מעלים הילוך: על רקע המשבר הכלכלי העמוק שנגרם עקב מגיפת הקורונה והעלייה הדרסטית במספר המשפחות הנזקקות, הקרן לידידות החליטה להגביר משמעותית את מאמצי הסיוע שלה לקראת פתיחת שנת הלימודים וחגי תשרי. זאת בזכות התגייסותם של מאות אלפי תורמים - ורבים מהם מחו"ל.

הקרן הקציבה כ־33 מיליון שקל עבור סיוע במזון וביגוד ל־91.5 אלף משפחות, קשישים, חיילים בודדים, נזקקים וילדי פנימיות. מדובר ביותר מפי שניים מהתקציב של הקרן בשנה שעברה, שעמד על 15 מיליון שקל, ויותר מפי 12 מהתקציב ב־2019, טרום משבר הקורונה.

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין, מסבירה: "משבר הקורונה יצר משבר כלכלי שכמותו לא ידענו ושעמו נתמודד עוד זמן רב. לאור חוסר הוודאות גם בתקופה זו לגבי השלכות ההתמודדות עם המשבר וההשפעה הכלכלית הצפויה, השנה אנחנו מתגייסים ביתר שאת. אנו אסירי תודה למעל 600 אלף תורמים אוהבי ישראל, שלמרות המשבר הגלובלי מתגייסים כעת יותר מאי־פעם לסייע לעם ישראל וליהודים במצוקה בתפוצות".

במסגרת המבצע יחולקו 14 אלף שוברים של 400 שקל לרכישת מזון למשפחות עם ילדים הנמצאים במסגרות יום של משרד הרווחה. 16,500 שוברים נוספים של 500 שקל יחולקו למשפחות חד־הוריות המתגוררות בדיור הציבורי ולמשפחות הנתמכות על ידי אגפי הרווחה ברשויות מקומיות. 500 תווים של 700 שקל יחולקו לפצועי ונכי צה"ל, ו־2,210 כרטיסי מזון בשווי 250 שקל יחולקו למשפחות בתוכנית לביטחון תזונתי.

מעל 3 מיליון שקל מוקצים במבצע עבור ארגוני סיוע שונים, ועוד 600 אלף שקל מוענקים לבתי התמחוי שהקרן תומכת בהם בשגרה. 4,250 חבילות מזון בשווי 160 שקל יחולקו למשפחות ולקשישים הנתמכים על ידי לתת. מוצרים עבור ארוחות מוכנות לחגים יחולקו ל־18 אלף משפחות וקשישים הנתמכים על ידי לקט ישראל.

מבצע הסיוע של הקרן לידידות כולל סיוע גם בתחומים אחרים חוץ ממזון. 36,300 כרטיסים לרכישת ביגוד לקראת החזרה ללימודים והחגים בשווי 300 שקל יחולקו למשפחות חד־הוריות המתגוררות בדיור הציבורי, לילדים במסגרות ובפנימיות של הרווחה, לילדים המתגוררים עם אמותיהם במקלטים לנשים נפגעות אלימות ולמשפחות עולים שעלו לישראל בשנה האחרונה.

עוד נמסר כי יחולקו שוברים בשווי 300 שקל למשפחות הנתמכות ברווחה עבור רכישת ציוד לבית הספר. כאלף קשישים עריריים הנתמכים על ידי הקרן יקבלו מתנות לחג בשווי כולל של 240 אלף שקל.