מוסדות חינוך רבים ברחבי הארץ לא מוכנים מבחינת נושא הבטיחות בדרכים לקראת החזרה ללימודים. כך עולה מסקר שנערך על ידי מכון מאגר מוחות עבור עמותת אור ירוק.

על פי הסקר, ב־23% ממוסדות החינוך מעבר החציה לא צבוע כראוי וב־31% ממוסדות החינוך אין בצירי התנועה הסמוכים פסי האטה. עורכי הסקר התריעו עוד כי ב־43% ממוסדות החינוך אין מפרץ הורדה בטוחה של הילדים מהרכב. ב־37% ממוסדות החינוך אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש, וב־66% מהמוסדות אין חניה מסודרת לאופניים.

כאשר ההורים שהשתתפו בסקר התבקשו לתת ציון לבטיחות בדרך בעת שהילד שלהם הולך לבדו אל בית הספר, הם העניקו את הציון הנמוך 5.6 (בסולם 1־10). כ־40% מההורים לילדים בגילאי הגן (4־5) סבורים שדרכם אל המוסד החינוכי אינה בטוחה כלל. 23% סבורים כי כאשר ילדם הולך ללא ליווי מבוגר דרכו אינה בטוחה כלל.

עוד עולה מהסקר כי 12% מההורים הודו שהם עושים שימוש בטלפון הסלולרי כאשר הם לוקחים את הילדים אל בית הספר או לגן. 50% מתוך אותם הורים אף טענו כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה. 46% העידו כי הילדים מעירים להם על כך.

"פתיחת שנת הלימודים היא תמיד מאורע מרגש ושמח, אך כזה שמביע עמו גם דאגות לשלומם של הילדים. כדי לצמצם את הסכנה של הילדים להיפגע בתאונת דרכים, הדרך אל בית הספר וסביבתו הקרובה חייבות להיות כמה שיותר בטוחות ונקיות ממפגעי בטיחות", ציין מנכ"ל אור ירוק ארז קיטה.