לאור העלייה המדאיגה באלימות במגזר הערבי, בממשלה הוחלט כי צה"ל והשב"כ יצטרפו למאבק באלימות ויסייעו לכוחות הביטחון. ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ התייחסה להחלטה בשיחה עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM וטענה כי "עשר שנים אנחנו כבר קוראים למשטרה ולממשלת בנימין נתניהו להיכנס לישובים הערבים ולאסוף את כלי הנשק הבלתי חוקיים, למגר את משפחות הפשע. עד הבחירות האחרונות, ממשלות ישראל התייחסו לחברה הערבית כאל החצר האחורית". 

"אני מקווה שהקואליציה החדשה שאני חלק ממנה תתחיל לבצע את מה שהיא מתכננת. אבל מכאן ועד ללכת לצעד מאוד חריג, של הכנסה פיזית של שב"כ, זה יותר מידי. אני תומכת בהפעלה טכנולוגית, אפשר להשתמש במודיעין אפשר לדבר על עוד הרבה מאוד דברים אבל אני לא צריכה להסביר את חוסר האמון המשווע הקיים בין החברה הערבית לבין השב"כ", הוסיפה. 



בהתייחסה לאירוע האלים בכפר קאסם, במהלכם כזכור שוטרים ומתנדב שהגיעו לפעולת אכיפה הותקפו על ידי ההמון, טענה כי "היו חסרים שני אלמנטים מאוד חשובים, כוח שיטור רציני ולא משטרה קהילתית, שנים רבות אמרנו שמשטרה קהילתית זה נחמד אבל לא ייתן את המענה. אלמנט שני זה שיתוף פעולה הדוק עם הראשות המקומית. כולנו יודעים שראשי הרשויות הערביות הם לא רק מנכ"לי על – הם גם מנהיגים קהילתיים". 

כניסה פיזית של השב"כ וצה"ל  זה צעד יותר מדי. צריך לעבוד באופן מהודק עם ראשי הרשויות הערביות. למה היה צריך את הקבוצה המקומית בכפר קאסם כדי שתשמור על הסדר? כי היה חוסר. במשך שנים רבות היה מצב של מערב פרוע, לא משטרה ולא דין ולא דיין. אנשים התארגנו ואמרו שאם המשטרה לא תסדיר הם יסדירו". 

השוטר שהותקף בכפר קאסם (צילום: ללא קרדיט)
השוטר שהותקף בכפר קאסם (צילום: ללא קרדיט)


לדבריה, "אף פעם לא שמעתי את המשטרה אומרת שהיא לא יכולה לבד, אני רוצה לראות את המשטרה אומרת את זה על ערים כמו רחובות וראשון לציון. אפשר בדרכים טכנולוגיים ופיננסים לאתר אותם ואז להכניס את כוחות השיטור".

בסיום, הזהירה ח"כ זועבי כי כניסת השב"כ וצה"ל עשויה להוביל לעלייה במתיחות הביטחונית. "נגיע למצב שאני לא רוצה להגיע אליו. אני מתחילה לזהות מקום שבו גם מהצד של החברה הערבית וגם מהצד של מוסדות המדינה מתחילים להבין שאם לא משתפים פעולה לא נוכל להגיע למצב שבו נחיה בכבוד".