ועידת התביעות, או בשמה המלא "הוועידה לתביעות יהודיות חומריות כנגד גרמניה", הכריזה על הישג חשוב עבור ניצולי השואה.

לראשונה הוכרה זכאותם לקצבאות פנסיה חודשיות של ניצולי השואה ששרדו את המצור על לנינגרד וכן עבור ניצולי שואה שהסתתרו בצרפת וניצולי שואה שורדי הרדיפות ברומניה, שעד היום לא זכו לקצבה חודשית.

תוכנית הקצבאות החדשה, המבוססת על אזורים גיאוגרפיים, פתוחה כבר עתה לקבלת בקשות. סכום התשלום יעמוד על 375 יורו (435 דולר) לחודש. נוסף על כך, תשלומים מקרן ילדי השואה, בסכום חד־פעמי סמלי של 2,500 יורו (2,899 דולר), ישולמו לעומדים בקריטריונים של רדיפה אשר נולדו בשנת 1928 ואילך.

סטיוארט אייזנשטט (צילום: Jason Colston)
סטיוארט אייזנשטט (צילום: Jason Colston)


גדעון טיילור, נשיא ועידת התביעות, אמר: "ככל שהדור האחרון של ניצולי השואה מגיע לגיל מתקדם יותר, צרכיו גדלים. אנו שמחים שהצלחנו להרחיב את הקריטריונים עבור ניצולי השואה גם השנה, הישג הכולל לראשונה קצבאות עבור כ־6,500 ניצולים. גם בחלוף 75 שנים, תשלומים סמליים אלה מקנים הכרה ומשיבים חלק מהכבוד העצמי שנגזל מהניצולים בצעירותם".

השגריר סטיוארט אייזנשטט, נציג מיוחד בצוות המשא ומתן של ועידת התביעות, אמר: "אני שמח לראות הכרה של ממשלת גרמניה בסבלם הבלתי יתואר של ניצולי שואה נוספים. היה לי הכבוד לשבת לצידם של חלק מניצולי השואה הללו, במסגרת המו"מ". גרג שניידר, סגן נשיא בכיר של ועידת התביעות, הדגיש: "בכל שנה בשבתנו לשולחן הדיונים, אנו עמלים על איתור, הכרה והשגה של מידה מסוימת של צדק עבור כל ניצול שואה באשר הוא, וכך נמשיך לעשות כל עוד חי בינינו ולו שורד אחד".