מגיל שנתיים גדלה מעיין (שם בדוי) במשפחת אומנה במרכז הארץ. לאחרונה היא לקחה חלק בתוכנית ייחודית בשם "מגדלור" של עמותת "הגל שלי", שנועדה לעודד התפתחות אישית באמצעות גלישת גלים בים.

"זה לא היה רק כיף. עבורי זה היה שיעור לחיים", היא מספרת בחיוך. "למדתי להבין שכדי להגיע ליציבות בחיים, כמו בים, צריך לשמור כל הזמן על איזון, ביטחון".

התוכנית אורגנה על ידי ארגון א.ד.נ.מ – הבית לילדים ולמשפחות אומנה, הפועל בשיתוף ובפיקוח משרד הרווחה בהשמה ובליווי ילדים ומשפחות אומנה במרכז ובצפון הארץ. בתוכנית השתתפו 12 נערים ונערות בני 12 עד 17.5 הגדלים במשפחות אומנה בארץ. מחצית מהילדים הינם יתומים.

במסגרת שמונה מפגשים של התוכנית, שנערכו במרכז הגל שלי בבת ים בתמיכת קרן ההקדש ע"ש ד"ר אליהו חכים ז"ל, עברו הנערות והנערים חוויות של התפתחות אישית וצמיחה.

נדב (שם בדוי), בן 17, מספר: "מאז שאני קטן חוויתי רק קשיים וכישלונות וגדלתי כל הזמן עם התחושה הזאת. כל סערה שעברתי בחיים טלטלה אותי וגרמה לי למשבר, להאמין שאני באמת לא מוצלח. בתוכנית הזו, גם כשלא הצלחתי, גם כשהגלים העיפו אותי מהגלשן, כולם מחאו לי כפיים".

"עכשיו אני מבינה מה היציבות שלי בחיים", אמרה ענבל (שם בדוי) בת ה־14, "כשאם האומנה מחבקת אותי זה מה שנותן לי ביטחון, מוגנות ויציבות. עד היום לא הבנתי את זה ונרתעתי מהחיבוק שלה. אחרי שהגלשן נתן לי את המוגנות והביטחון בים הסוער, הבנתי שאם האומנה נותנת לי את הביטחון והיציבות בחיים".

בארגון א.ד.נ.מ סיפרו כי הם רואים חשיבות רבה בתפקידם להקנות כישורי חיים לילדים אלו, שחלקם חוו בילדותם משברים לא קלים. "תוכנית 'מגדלור' להתפתחות אישית דרך גלישת גלים, היא עוד כלי בצידה לדרך ששירות האומנה מעניק להם", אומרים בארגון. "מדובר על נערים שמגיל צעיר החיים הציבו בפניהם מכשולים, קשיים ואתגרים מורכבים ביותר. כל מה שהם צריכים זה יציבות, תמיכה, מילה טובה ואנשים שיאמינו בהם" מספרים בצוות המדריכים בעמותת הגל שלי. "הגיעו אלינו 12 נערים ונערות בצורה אחת ויצאו בסיום התוכנית בצורה שונה לחלוטין. זה היה פשוט מדהים".