שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן הודיע השבוע על הגדלת התקציב למרכזי היום של אוטיסטים בתפקוד נמוך ושל אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית - בכ־22.5 מיליון שקל.

בשבוע שעבר פורסם ב"מעריב" סיפורו של עמנואל כהן, אביו של יפתח (22), צעיר עם אוטיזם בתפקוד נמוך, שהחליט לפני שלושה שבועות לשבות רעב מול קריית הממשלה בירושלים בדרישה למצוא פתרון תעסוקתי עבור 800 צעירים עם אוטיזם כמו בנו, שלא מצליחים למצוא תעסוקה או נאלצים לעבוד במפעלים מוגנים במשימות לא מאתגרות.

במקביל, עופר זאבי וטלי כגן, הורים לצעירים אוטיסטים, פנו לח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) ושיתפו אותו בקושי של ילדיהם במרכזי היום והתעסוקה. "הם מגיעים אל מרכזי התעסוקה המוגנים, ושם הם עובדים בעבודה סיזיפית חסרת משמעות כמו מיון ברגים וחפצים. אין בזה שום תרומה, לא למשק ולא להם, וגם אין שום למידה ופיתוח".

שר הרווחה מאיר כהן וח"כ הרצנו קיימו מספר פגישות בנושא, ובמסגרת פגישת סיכום שנערכה השבוע הודיע כהן כאמור על הגדלת התקציב למרכזי היום של אוטיסטים בתפקוד נמוך ושל אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בכ־22.5 מיליון שקל. 10.5 מיליון שקל יועברו כבר השנה ויתרת הכסף תינתן בשנה הבאה.

בזכות התוספת ניתן יהיה להרחיב את פעילויות מרכזי היום ללימוד ולתעסוקה על ידי הגדלת מספר המטפלים, ולהרחיב את פעילויות הפנאי.
"זהו שינוי היסטורי וחשוב. אנחנו נמדדים ביחס שלנו לאנשים עם צרכים מיוחדים – כבני אדם וכחברה", בירך ח"כ הרצנו.

כהן הוסיף כי "לכל אחד יש יכולות שחייבות להיות מתורגמות לתרומה שמחד תפתח את אישיותו ומאידך תגדיל את תרומתו לחברה. אנחנו קשובים להורים, ועל כן הוריתי על תקצוב מיידי בשתי פעימות".