בשבוע שעבר נאם יו"ר מוזאיק יונייטד גרי טורגו בכנס הג'רוזלם פוסט השנתי, וציין כי "ישראל היא לב לבו של העם היהודי, היא עמוד השדרה הרוחני והמוסרי של הקיום הייחודי שלנו", לפיכך, הוסיף "על מדינת ישראל להשקיע זמן, מאמץ וכסף על מנת לחזק את הקשרים החשובים עם הקהילה היהודית בתפוצות".

מטרתה של מוזאיק יונייטד, שהוקמה בחלקה על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, היא להעצים צעירים וצעירות יהודים ולסייע להם לפתח קשרים עמוקים יותר למורשתם ולזהותם היהודית. טורגו אמר כי הדור הנוכחי חי בעידן של הצלחות והזדמנויות, אך יחד עם זאת חווה משבר שלא נחווה בעבר. "אנו נהנים כעם מרנסנס היסטורי בפילנתרופיה יהודית, אקטיביזם ומלגות", הדגיש. "אבל אנחנו חווים במקביל קושי ומשבר בכל הנוגע לחיים היהודים ברחבי העולם כולו". 

בהמשך ציטט מחקר שנערך לאחרונה שהראה כי יהודים רבים לא שולחים את ילדיהם למוסדות לימוד יהודיים ואינם מצטרפים כחברים בבתי הכנסת, מה שיוצר ניתוק וריחוק בקרב בני הדור הצעיר. עוד הוסיף כי סטודנטים בקמפוסים איבדו את הקשר עם המורשת היהודית, או שחוששים להזדהות כיהודים. טורגו מציין כי הכתובת נמצאת על הקיר, "ישראל הפכה למשאב עבור העולם, אלא שמנגד, המציאות הטרגית היא ששכחנו לטפח את המחויבות, הנאמנות והגאווה של בני הדור הצעיר בתפוצות לשורשיו".

קריאתו של טורגו כעת היא ליצור אחדות, לקרב את בני הדור הצעיר לשורשים היהודים ולמדינת ישראל, "אנחנו צריכים להפעיל מאמץ רב יותר, לטפח את הקשר לעם היהודי, ללמד יותר. אין יותר זמן למחקרים וניתוחים, זו העת לפעול".