בית המשפט האריך היום (חמישי) בשישה ימים את מעצרם של שניים מהחשודים שנעצרו על ידי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, זאת בחשד למעורבותם באירועי רצח והיעדרות שהתרחשו לפני למעלה מ-30 שנה. שלושה חשודים נוספים יובאו לבית המשפט בהמשך היום. 

כאמור, החשודים נעצרו בגין חשד למעורבותם בשני מקרים, הראשון הנו היעדרותו של תלמיד הישיבה ניסים שטרית, והשני הנו רצח אבי אדרי, שגופתו נמצאה ביער רמות בירושלים. זאת, לאחר שנעלם אחרי ביקור בישיבה בה עבד. במשך כל השנים, מאז שנת 1986, המשטרה ניהלה את החקירה תחת מעטה של צו איסור פרסום. 

נסים שטרית (צילום: ארכיון מעריב)
נסים שטרית (צילום: ארכיון מעריב)

בתוך כך, שלושה חשודים במעורבות בפרשה, שני גברים ואישה בשנות ה-60 לחייהם, נעצרו בתחילת השבוע שעבר. השלושה נעצרו בעקבות פנייה שהגיעה מהוועדה המשטרתית להתאמה בבדיקות DNA. לאחר מעצרם השלושה הועברו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים, ובהמשך הוארך מעצרם.

כיומיים לאחר מכן, המשטרה עצרה שלושה חשודים נוספים, בהם בנו של שר בכיר לשעבר. החשודים הנוספים גם הם בשנות ה-60 לחייהם, מה שמצביע על כך שבעת קרות המעשים הם היו בני כ-30. השלושה, שניים מהם תושבי ירושלים ואחד תושב חיפה, נמנים גם הם עם חסידות הרב ברלנד.