העבודות על הקו הירוק מתקדמות. מחר (שלישי) נת"ע תתחיל בהקמת תחנת רבין. עם כניסת העבודות לכיכר רבין, תוקם גדר סביב הכיכר והבריכה האקולוגית המפורסמת תועתק למקום סמוך לבניין העירייה.

תחנת רבין, אחת מארבע תחנות תת קרקעיות במקטע המרכזי של הקו הירוק בתל אביב. לתחנה יהיו שתי כניסות - אחת בכיכר רבין והשניה ברחוב דוד המלך.

העבודות יכללו שני שלבים עיקריים - בניית השלד שתיקח כשלוש וחצי שנים, ולאחר מכן עוד כשנתיים של איבזור התחנה על ידי כלל מערכות. ארבעת התחנות התת קרקעיות של הקו הירוק, לאורך רח' אבן גבירול, יקושרו על ידי צמד מינהרות באורך של כארבעה וחצי קילומטרים, שכרייתן תחל בסוף השנה הבאה. רחוב אבן גבירול יישאר פתוח לתנועת כלי רכב לכל משך העבודה.

הקו הירוק של הרכבת הקלה עובר דרך ארבע רשויות-מחולון בדרום דרך ראשון לציון ותל אביב ועד הרצליה. בקו הירוק 62 תחנות, מתוכן 4 ארבע תחנות תת קרקעיות. הקו הירוק מתוכנן להפעלה מסחרית בשנת 2027 וצפויים לעבור בו 75 מיליון נוסעים בשנה. 

הדמיית העיצוב החדש של כיכר רבין (צילום: דוברות נת''ע)
הדמיית העיצוב החדש של כיכר רבין (צילום: דוברות נת''ע)


חיים גליק, מנכ"ל נת"ע מסר: "תושבי גוש דן חשים היטב את ההתקדמות בקוים הירוק והסגול, כשהעבודות תופסות תאוצה במקומות רבים. נת"ע מתכוונת לקדם במהירות את שני הקווים, במקביל להפעלת הקו האדום, אשר ביחד כרשת להסעת המונים, יביאו את בשורת המהפיכה התחבורתית למטרופולין תל אביב. בינתיים אני מבקש להתנצל לפני תושבי גוש דן על ההפרעה בחיי היום יום".

ענת טוקר אלפרט, משנה למנכ"ל נת"ע קו ירוק: "אנחנו מבינים את החשיבות הרבה של כיכר רבין למרקם האורבאני של תל אביב, ולכן עושים כל שביכולתנו לצמצום ההפרעה בזמן הביצוע, לצד תכנון עתידי הולם ועמידה ביעדי הפרויקט. בסיום העבודות, תחזור הכיכר לרווחת התושבים עם תוספת ענקית מתחת לאדמה - תחנה של הקו הירוק של הרכבת הקלה".