מתקן מסורבי הכניסה לישראל בנתב"ג ייפתח בימים הקרובים, לאחר שהיה סגור מאז פרוץ משבר הקורונה. ברשות האוכלוסין וההגירה מעריכים שלנוכח פתיחת השמיים גם לתיירים מחו"ל צפויים להתחדש ניסיונות של אזרחים זרים, בעיקר ממזרח אירופה, להגיע לישראל כתיירים במטרה להישאר כאן כעובדים זרים – גם לאחר שיפוג תוקף אשרת התייר שבידיהם. המתקן גם יוכל לקלוט תושבי חוץ שכניסתם לא אושרה לישראל מסיבות נוספות.

מתקן המסורבים, ששופץ לאחרונה, יכול לקלוט כ־50 שוהים שכניסתם לישראל סורבה. המתקן גם כולל שני חדרים עם מיטות למשפחות.
במהלך 2019, לפני משבר הקורונה, שהו במתקן יהלום כ־10,000 מסורבים, רובם לימים בודדים.

מנהל רשות האוכלוסין וההגירה תומר מוסקוביץ ציין כי המתקן מיועד למסורבי כניסה עד לשובם לארץ מוצאם. "מדובר בטווח של שעות עד ימים", הסביר, "לעיתים מסורבים מגישים ערר או בקשת מקלט ואז הם נשארים כמה ימים עד ההכרעה בבקשתם".

ברשות האוכלוסין וההגירה ציינו עוד כי בשנים שלפני משבר הקורונה הסתמנה מגמת עלייה חדה בניסיונות הכניסה לישראל לצורך עבודה, תוך התחזות לתיירים.

מנהל זרוע הרחקה ברשות האוכלוסין וההגירה איציק עמרני אמר כי כל מסורב המבקש יכול להיפגש עם עורך דין ולהתקשר לארץ ואף לחו"ל.
סירוב הכניסה לישראל נקבע על ידי הבקרים במעברי הגבול. "כאשר קיים חשד שלא מדובר בתיירים, הנתין הזר מועבר לתשאול ואז מתקבלת ההכרעה", הבהירו עוד ברשות. "כבר צברנו ניסיון בנושא. אם תייר מגיע לישראל עם 50 דולר בלבד, זה כבר מעורר חשד שהמטרה היא לא לטייל כאן – אלא להישאר".