שישה חודשים חלפו מאז פרוץ המהומות בעיר לוד. בשיחה עם ינון מגל ובן כספית ב-103fm, תושב העיר דורון מלצר שיתף בחוסר תחושת המשילות שעדיין חווים תושבי העיר, ואמר כי "השגרה שלנו לא נורמלית. יש כל לילה הטרדות, הצקות, זריקת אבנים ותחושה כללית של חוסר ביטחון".

"בשבוע שעבר נערים החליטו לשרוף ספרייה קהילתית, אתמול זרקו מטען ברמלה. זו מציאות לא נורמלית וישנה תחושה כללית של חוסר משילות. כל לילה אנחנו שומעים יריות, זו תחושה קשה של השפלה ולפעמים היא גדולה יותר מהפחד. מי שהאמין שהמצב יסתיים בקלות, היום מבין שהמהומות יכולות לחזור - שזה יכול לקרות שוב, ולא רק בפריפריה", הוסיף.

לדבריו, "יש היום מפקד תחנה חדש בלוד והתחושה היא שהוא רוצה לפעול. אני לא יודע מה וכמה הוא באמת יכול לעשות, אני לא יודע מהן הפקודות שהוא מקבל, אבל אני מקווה שהוא אכן רוצה להביא לשינוי. בסופו של דבר, מפקד תחנה לא יכול לפעול לבד - הוא צריך עוד שוטרים, אבל הוא בעיקר צריך תחושה של משילות". 

בסיום, אמר מלצר כי כיום המצב טוב יותר בהשוואה לאירועים האלימים שהתרחשו בעיר לפני כחצי שנה, אולם "לוד היא מיקרוקוסמוס למה שקורה בכל המדינה. זו עיר חמה ויש בה תחושה מאוד נעימה וכיפית. יש לנו בעיר עשייה והיא ברוכה. הבת שלי חזרה הביתה מבית הספר וילדים ערבים הגיעו ונתקלו בה. היא עלתה בוכה להסעה. הבן שלי בן ה־16 ראה שתי נשים מבוגרות שעשו תנועה כאילו הן מוציאות סכין. אנחנו מקווים שיהיה טוב, אבל עם כמה שפחות רע בדרך". 

סייע בעריכת הכתבה: 103fm