תנועת לוחמים לשלום פנתה לקבוצת המדינות התורמות לרשות הפלסטינית, וזאת לאחר כינוס המדינות שהיה בחודש שעבר, ובו דרשה מהן לפעול על מנת לבטל את ההכרזה "הבלתי חוקית וחסרת הבסיס" של שר הביטחון גנץ על שישה ארגוני זכויות האדם הפלסטינים כארגוני טרור. 

הדרישה של תנועת 'לוחמים לשלום' מגיעה לאחר שגנץ עצמו התייצב בפני המדינות התורמות וביקש את עזרתן. לפני כשלושה שבועות פורסם כי ישראל ביקשה מממשל ביידן להפעיל לחץ על מדינות ערב ואירופה כדי שיגדילו את הסיוע הכספי לרשות הפלסטינית, על רקע המשבר הכלכלי שבו היא נתונה. שר הביטחון, בני גנץ, קידם את המהלך במטרה לגייס את הקהילה הבינלאומית להצטרף למאמציה של ישראל לחזק את הרשות מחשש לקריסתה, ובניסיון למנוע בעקבות זאת הידרדרות ביטחונית.

במכתב, שנשלח באמצעות עו"ד איתי מק וחתומים עליו המנכ"ל הישראלי, יונתן גר והמנכ"לית הפלסטינית, ראנה סלמאן, של תנועת 'לוחמים לשלום' נכתב: "אנו מקווים שנציגי המדינות התורמות יבהירו בחזרה לישראל כי התקפות חוזרות ונשנות על החברה האזרחית הפלסטינית אינן מקובלות וכי הפיכת המצב הנוכחי חייב להיות מידי".

עוד הוסיפו: "אנו קוראים למדינות התורמות לא להיענות לבקשה הישראלית ולהודיע כי יעבירו את התרומה למען עבודתם של ששת הארגונים הללו, כהוכחה לכך שהם אינם מכירים ביעוד בתיוגן על ידי ישראל כארגוני טרור״