שבוע שעבר שני פועלים יהודים הותקפו באופן קשה על ידי עשרות פועלים ערביים באתר הבניה של אמדוקס ברעננה. היימן, אחד הפועלים, שוחח היום (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM ושחזר את הרגעים הקשים.

"זה התחיל מוויכוח במעלית על מקום, התחילו לאיים עלינו וכשהמעלית נפתחה תקפו אותנו. ניסינו לעשות הכול כדי למשוך את הזמן עד שמנהל העבודה יגיע אבל הם כבר התחילו לתקוף. נלחמנו על החיים שלנו. אני בטראומה", סיפר. 

לטענתו, הסיבה לתקיפה היא שנאת יהודים, "יש פועל ערבי שאחראי על המעלית החליט שאנחנו לא נכנסים. מפה לשם זה הסלים ל-50 נגד שניים".

"איך שהמעלית נפתחה הם תקפו אותנו. באיזשהו שלב צעקתי 'עצור', כולם עצרו והלכו הצידה. קראתי למנהל העבודה שיבוא מהר, עד שהוא הגיע התאספו עלינו 50 פועלים כולם עם מוטות ברזל, כלי עבודה, ממש כל מה שהם תפסו בידיים כדי לרצוח. אני רואה שהם ממש מתאספים סביבנו ומחכים לאות. באיזשהו שלב מגיע ראש צוות שלהם, אני רואה אותו מרחוק יודע שהוא ראש הצוות. אני צועק 'העובדים שלך תוקפים אותי' והוא מגיע ותוקף אותי בעצמו, באותו רגע 50 עליי ועל עדן", אמר. 

היימן הוסיף על הרגעים הדרמטים: "אני הייתי שם באנרגיות של להילחם על החיים שלי, אז אני לא כל כך זוכר אבל מנהל העבודה היהודי שבא להציל אותו כשהתקשרתי אליו אמר שתוך כדי שהוא רץ להציל אותנו הוא רואה מלא ערבים תופסים כלי עבודה ורצים לעבר המיקום כשהם צועקים יהוד יהוד".

בהמשך, התייחס לרגעים שלאחר האירוע: "נלקחנו לבית חולים הבנו שצריך להגיש תלונה משטרה כמה שיותר מהר אבל היינו פצועים אז התקשרנו למשטרה מבית החולים והמשטרה אמרה לנו אתם לא במצב אנוש או מאושפזים במצב קשה אז תבואו אלינו. באותו זמן הפועלים הערבים הגישו תלונה נגדנו".

לדבריו, בעקבות התלונה הודיעו לו במשטרה כי הוא במעצר בית, "עד כמה שאני יודע רוב הערבים שהיו שם עדיין עובדים באתר, האתר הרחיק 6 פועלים וכל השאר שם".

"איך הגיוני שאדם מותקף על ידי המון זועם שרוצה להרוג אותו והוא זה שנכנס למעצר על זה שהמטרה מאשימה אותו שהוא תקף? איך זה הגיוני? זה לא הגיוני, זה פשוט לא הגיוני. באתי להגיש תלונה אמרו לי שזה חקירה ואני לא יכול להגיש תלונה אבל עדן התווכח והצליח להגיש תלונה", תקף. 

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בטענות חסרות כל שחר שכן מיד עם קבלת הדיווח אודות קטטה שהתפתחה באתר בנייה ברעננה הגיעו למקום כוחות משטרה. השוטרים גבו עדויות תוך שוידאו כי הפצועים משני הצדדים, פונו לקבלת טיפול רפואי. בהמשך נחקרו חמישה מהמעורבים בקטטה ובסיומה נשלחו למעצר בית. נדגיש כי ביהמ"ש אישר אף הוא את מעצר הבית בערעור שנדון בפניו. חקירת המשטרה מתנהלת בימים אלה ותימשך עד למיצוי הדין עם התוקפים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm