יוסף נעים בן ה-6 נפטר אתמול בבית החולים "ברזילי" באשקלון לאחר שככל הנראה איבד את הכרתו בביתו שבנתיבות. בנוסף דווח כי אחותו של הילד אושפזה גם היא לפני מספר ימים, ובוואלה! דווח כי הילד ואחיותיו חלו בעבר בקורונה והחלימו, אך לא ברור אם יש קשר בין המוות למחלה. מנהלת מחלקת מיון ילדים בבית החולים "ברזילי", ד"ר אינה מולדבר, התייחסה הבוקר (שלישי) לטרגדיה בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וניסתה להסביר את סיבת המוות.

"זו חוויה קשה שעוברת כל המשפחה וכל הצוות הסיעודי ורפואי", סיפרנ מולדבר. אתמול טיפלנו בילד שהגיע בעצם ללא רוח חיים ונאלצנו לקבוע את מותו. כרגע ארבע אחיות מאושפזות במחלקת ילדים. מצבן יציב לגמרי, הן סובלות ממחלת חום בלבד. אין הוכחה לזיהום או קורונה, כרגע".

לגבי סיבת מותו של הילד אמרה ד"ר מולדבר כי "חשוב לציין שנכון שיש הוכחות שהם חלו בקורונה לפני חודש. נכון לעכשיו לפי בדיקות שלקחנו אין הוכחה לזיהום נוסף או סיבוכים של זיהום קורונה. לא לשכוח שיש זיהומים נוספים ווירוסים נוספים שיכולים לגרום למצב כזה ואנחנו רואים כל שנה ילדים שמגיעים עם זיהום מאוד קשה ונפטרים לצערי".

עוד הוסיפה מולדבר, כי "אנחנו לא יכולים להגיד בוודאות אם זה לא יכול להיות מצב של תסמונת פוסט קורונה, אבל נכון לעכשיו אף בדיקה ואף תסמין שהילד הגיע איתו לא הצביעו על כך שזה קשור לקורונה".

במענה לשאלה האם תסמונת פוסט קורונה יכולה להוביל למוות מהיר השיבה מולדבר, כי "לפי הניסיון שלנו זו תופעה מאוד נדירה יחסית לכל האוכלוסייה, במיוחד הילדים שחלו בקורונה. לא ראינו מקרים של מוות פתאומי, יש קריטריונים כדי לאבחן את המחלה. אנחנו רואים ילדים שיכולים להגיע במצב קשה אבל זה בא לידי ביטוי עם תסמינים של שיעול, של תפרחת בכל הגוף, שלשולים, הקאות וקריסת מערכות".

במקרה הנוכחי, מסבירה ד"ר מולדבר, "לא הצלחנו לאתר את זה". לדבריה, "הילד סבל ממחלת חום בלבד ללא תסמינים נלווים נוספים. שום תסמין נוסף שמעיד על הפוסט-קורונה. החום התחיל מספר שעות לפני. הילד היה במצב טוב לדבריהם, תפקד כרגיל, הרגיש טוב".

באשר להנחיות להורים אמרה כי צריך להיות ערים למחלת חום, לטפל בה, להוריד את החום, להיות ערניים לתסמינים נוספים, להיות במעקב אצל רופא".

עוד הוסיפה, כי מדובר במקרה נדיר. "רוב אוכלוסיית הילדים שאנחנו רואים יום יום, שסובלים ממחלת חום, זו מחלה שעוברת תוך כמה ימים", אמרה.

על האפשרות כי מדובר בחיידק טורף אמרה: "יכול להיות שזו תגובה לחיידק טורף, לקחנו גם תרביות כרגע אין עוד תשובות. אנחנו מחכים לתוצאות של תרביות שנלקחו, לנכוחות של וירוסים נוספים בגוף שיכולים לגרום למחלה".

על מצבן של אחיותיו של יוסף ז"ל אמרה: "כל הבדיקות לקורונה שליליות. הן סובלות ממחלת חום בלבד במצב כללי טוב.
"נכון לעכשיו אין לנו תוצאות של אף בדיקה שיכולה להעיד על זיהום קורונה ופוסט קורונה או זיהום נוסף. הן בנות 10, 7, 4 ושנתיים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm