בניסיון להילחם בגילנות (אפליה על רקע גיל), חברת לגאסי, שמתמחה בהשמת מבוגרים בהייטק, מפתחת בימים אלה מודל חדשני שלפיו גיל והניסיון שמגיע עמו יהיו יתרון עבור דורשי העבודה. על פי נתוני דוח ההון האנושי בהייטק 2019 של רשות החדשנות עולה כי מבין 321 אלף העוסקים בענף זה רק 29% היו בני 45+.

בלגאסי קיים מאגר מומחים בגמלאות שעבדו בתפקידים בכירים במגוון תפקידי מפתח בתעשיה הישראלית, שעובדים כאמור על מודל חדשני שבמסגרתו יוקמו צוותי מחקר ופיתוח של מהנדסים בני 45 ומעלה לפי פרויקטים.

"המעסיקים, לרוב סטארטאפים, חברות טכנולוגיה או גופים הדורשים מו"פ, לא יקיימו קשרי עובד־מעביד עם העובדים בצוותי הפיתוח. העובדים עצמם יקבעו את השכר שלהם לקבל לפי מידת מורכבות הפרויקט, ולגאסי תגבה דמי תיווך בסיסיים. הצוותים יוכלו לעבוד מהבית או במודל היברידי", מסבירים מייסדי החברה זאב לשם ונעם גלייכר.

עוד הוסיפו השניים כי "ישראל חסרה מודל המשלב מומחיות וניסיון של מבוגרים עם צורכי התעשייה. אומנם קיימות חברות השמה רבות, אבל הן אינן יודעות לפנות לאוכלוסייה המבוגרת ולהציע לה משרות תואמות לצרכיה. קיימים גם גופים שלא למטרת רווח המנסים לתת מענה תעסוקתי למבוגרים, אבל מציעים משרות שאינן תואמות את ניסיונם וחסרים את הקשרים בתעשייה".