חוקרי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) עצרו הבוקר (שני) תשעה חשודים בגין עבירות של סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה במגזר הערבי.

מדובר בבכירים בארגון פשיעה גדול ומשמעותי באזור המשולש, וללא ספק מעצרם מהווה מכה קשה לעבירות הסד"ח (סחיטת דמי חסות) במגזר באזור המרכז והצפון. מעצר החשודים מהווה מרכיב מרכזי במאבק המשטרה נגד ארגוני פשיעה בחברה הערבית. 

נציין כי בשנה האחרונה התנהלה ביאחב"ל חקירה סמויה בחשד לעבירות חמורות של סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה מתחום המכרזים על קרקעות. על פי החשד שעלה מהחקירה, גורמים משמעותיים מאותן משפחות פשע ומארגוני הפשיעה פנו, לכאורה, לזוכים במכרז על קרקעות בטייבה והעבירו להם מסר חד, ברור ומאיים על חייהם, לפיו הקרקעות שייכות להם, וכי עליהם לבטל את זכייתם במכרז. אותם גורמים הבהירו כי במידה ולא יעשו כן, הזוכים ייאלצו לשלם מאות אלפי שקלים בעבור אותן קרקעות.

הכסף שנתפס אצל החשודים (צילום: דוברות המשטרה)
הכסף שנתפס אצל החשודים (צילום: דוברות המשטרה)

מדובר בפנייה מאיימת אל מי שזכו במכרז באופן חוקי ולגיטימי, שערכה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). עוד עלה מהחקירה כי אותם זוכים, שחשו סכנה ממשית לחייהם, לא מימשו את הזכייה ונאלצו לבטלה. כל זאת, בעקבות סחיטה באיומים שביצעו נגדם אותם חשודים שהילכו אימים עליהם.

כאמור, בתום חקירה סמויה שהפכה הבוקר לגלויה, פשטו עשרות חוקרים ושוטרים מהיאחב"ל, מתפ"א ושוטרי יס"מ על בתיהם של מספר חשודים באזור טירה, נצרת ואום אל פחם וביצעו מעצרים של תשעה מהם. במהלך אותם חיפושים נתפסו עשרות אלפי שקלים במזומן, למעלה מ-150 אלף יורו ומאות אלפי דולרים.

נדגיש כי החקירה מנוהלת על ידי חוקרי היאחב"ל בלהב 433 במשטרה ובליווי צמוד של פרקליטות מחוז מרכז. היום, לאחר החקירה הראשונה, יובאו החשודים לבית משפט השלום בראשון לציון, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.