גם באקדמיה כבר הפנימו שלימודים גבוהים חייבים להכיל גם חינוך לקיימות, ובאקדמיה לעיצוב ואומנות בצלאל בירושלים הוחלט להכשיר בוגרים שרואים את התרומה לקיימות כחלק מהאחריות המקצועית והאישית שלהם, ולהעניק "תו ירוק" לכל עבודת גמר המציגה איכות מיוחדת בתחום.

בין הפרויקטים שכבר זכו בתו: סרט של יותם רפפורט מהמחלקה לתקשורת חזותית, המציג את ההיבטים השליליים של תרבות הצריכה, עבודה של שירה בר און מהמחלקה לצורפות, שיוצרת אסתטיקה מוקפדת ויוקרתית משאריות בדים, עבודה של וילאל ברוכי ואור ועקנין מהמחלקה לארכיטקטורה, שמתכננות שכונה שלמה ההופכת את האשפה שלה לחומר גלם לתעשיות זעירות שונות ולאנרגיה, עבודה של עדי טובלי ממחלקת עיצוב תעשייתי, אשר עיצבה מתקן לגידול תולעים אדומות המייצרות קומפוסט ביתי איכותי, ועוד.

ד"ר אלעד פרסוב, מומחה בניהול עיצוב מקיים, מרצה וחוקר בתחומי ניהול העיצוב והחינוך לקיימות וראש המרחב לפיתוח מקיים בבצלאל, אומר: "בנוסף לתו הירוק, אנו תומכים בהתארגנות סטודנטיאלית עצמאית שנקראת 'תכל'ס', שמובילה שינוי תפיסתי ומעלה את ההתייחסות לקיימות בשיעורים, במסדרונות ובחדרי ההנהלה. אנו גאים מאוד בקבוצה הזאת שמובילה את השינוי מלמטה. עד כה ההשכלה הגבוהה לעיצוב חינכה לנקודת מבט הבוחנת רק את מדדי ההצלחה האישיים. כלומר, שהמיזם יהיה רווחי, נחשק וקל לייצור. היום זה כבר לא מספיק. שינויי האקלים והסכנות שהם מייצרים מחייבים לנסות לעצב מוצרים שיהיו יעילים לאורך שנים רבות ושבסיום חייהם הם לא יושלכו לאשפה, ולתכנון מבנים שלא יפגעו בדורות הבאים. שורת הרווח חייבת להיות לא רק כלכלית, אלא גם סביבתית וחברתית".