תביעה בסך 2.5 מיליון ש"ח הוגשה היום (שני) נגד 'המרכז הרפואי שמיר' בטענה לרשלנות רפואית. האירוע התרחש לאחר שניסיון התאבדות של צעירה כשל והיא הובהלה ל'מרכז הרפואי שמיר'. היא שוחררה להמשך טיפול עצמי בביתה, אולם יום למחרת היא שוחררה להמשך טיפול עצמי בביתה, אולם יום למחרת חלה הידרדרות במצבה, והיא נפטרה.

כאמור, לפני שבע שנים הגיעה בתם של התובעים לחדר המיון וטענה בפני הצוותים הרפואיים שהיא סובלת מכאבי בטן עזים ומחולשה, לאחר שניסתה להתאבד באמצעות הזרקת תערובת רעילה לבטנה. לאחר מכן, משום שטענה לניסיון התאבדות, הובאה בפני פסיכיאטר אשר בדק אותה והמליץ על השגחה צמודה. עם זאת, הוחלט לשחררה לאחר ייעוץ פסיכיאטרי נוסף. 

לדברי עוה"ד דוד פייל ומיכל פרישמן המייצגים את התובעים, ביתם שוחררה למרות שנמצא בדמה רמה גבוהה של כדוריות דם לבנות, דבר אשר העיד בדיעבד על התפתחות זיהום, דופק גבוה ועוצמת כאב עזה עליה העידה.

כמו כן נטען בכתב התביעה, כי "לאחר שחרורה מהמרכז הרפואי פנתה הצעירה לרופא המשפחה שלה בקופת החולים 'מכבי', והתלוננה על חולשה וכאבים עזים באזור ההזרקה. לאחר בדיקת הרופא נמצאו סימנים מובהקים של זיהום. אולם הוחלט כי הצעירה תקבל הפניה לבדיקות מעבדה וטיפול במשחה אנטיביוטית.

"למחרת התלוננה הצעירה על כאבי בטן עזים, קשיי נשימה וחולשה קיצונית. ולאחר ייעוץ רפואי נוסף הצעירה אובחנה במצב בינוני עד קשה, והיא הובהלה לבית החולים שם התדרדר מצבה עד לכדי קריסת מערכות אשר הובילה למותה". 

מסדרון בית חולים, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
מסדרון בית חולים, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בכתב התביעה הובאה עדותו של מומחה במחלות פנימיות מ'פורום רופאים', אשר טען כי "החומר בו נעשה שימוש לצורך המעשה האובדני הינו 'ריצין' (קיקיון) הוא רעלן מסוכן ביותר בעל השפעה מתמשכת, ובכל מקרה מחייב אשפוז".

מ'המרכז הרפואי שמיר' נמסר בתגובה: "המקרה המדובר התרחש לפני זמן רב, במסגרתו הזריקה לעצמה המנוחה במכוון רעל מהקטלניים ביותר הידועים לאדם, בכמות גדולה, ואשר אין נגדו טיפול יעיל ידוע. המקרה נדון בערכאות משפטיות, ומטעמי סודיות רפואית בה אנו חייבים, פן רגיש במיוחד במקרה זה, נמסור את תגובתנו המלאה במקום המתאים".

מ'קופת החולים מכבי' מסרו: "מדובר בתביעה שהוגשה לאחרונה, בחלוף כשבע שנים מהאירועים נשוא התביעה. במקרה כזה נדרשת שהות לצורך בירור הפרטים ומתן תגובה עניינית. עצם הפניה לתקשורת בשיהוי כה רב ובעיתוי זה מעיד על כך שמדובר בניסיון של הפונים לתת רוח גבית לתביעה שהוגשה עתה. התביעה נמצאת בשלבי בירור ראשוניים בבית המשפט, תגובה מפורטת תינתן לאחר איסוף התיעוד הרפואי מהגורמים הרפואיים המעורבים ולימוד כל הפרטים".