מחדל חמור בהסעה בדרך לבית הספר בפתח תקווה: נהג הסעות, שלא ביצע סריקה במיניבוס כנדרש עם ההגעה לתחנה האחרונה, המשיך בנסיעה עד לביתו בטייבה שבמשולש כשברכב ההסעות נמצא התלמיד אלמוג ליפסקי, בן 9.5, שלא ירד בבית הספר עין גנים שבו הוא לומד.

רק כשהנהג נכנס לתחנת דלק, הבחין הילד שמשהו אינו כשורה וניגש אל הנהג לשאול איפה הם נמצאים. הנהג ההמום, שלכל אורך הנסיעה שוחח בטלפון, מיהר להסיע את הילד לבית הספר בפתח תקווה, לשם הגיע באיחור של שעה וחצי. במשך הזמן הזה ניסו הוריו של הילד, איילת ואלון ליפסקי, יחד עם צוות בית הספר, לאתר את התלמיד ואת הנהג.

"אלוה היו דקות מורטות עצבים של פחד גדול", סיפרה האם. "רק כשראיתי את אלמוג בבית הספר נרגעתי. הילד שלי לא נרדם בנסיעה אלא שיחק בטלפון הנייד, אבל אני לא מצפה מילד בכיתה ג' לגלות אחריות. הוא ילד מחונן, וזה בדרך כלל מאפיין ילד 'מעופף'. הנהג חייב היה לבדוק".

האם מספרת כי הזמן שבמהלכו לא ידעה היכן הילד היה קשה ביותר. "המחשבות מתרוצצות לכיוונים איומים", היא אומרת. "באותם רגעים לא הצלחתי לנשום ממש. הרגשתי בתוך סיוט. אירוע כזה יכול היה להסתיים אחרת. אני לא מאחלת לאף אחד להיות בסיטואציה כזו. בישראל כבר קרו לילדים לא מעט דברים רעים, כמו עבירות מין, איומים או חטיפה. ברגעים כאלה חושבים על הרע מכל".

היא מספרת כי פנתה לכל גורם אפשרי כדי לאתר את הילד. "מיד פניתי למשטרה, לבית הספר ולכל מי שיכול היה לחפש אחריו", היא מספרת. "זה אירוע שהתגלגל במשך יותר משעה, שבו לא ידעתי איפה הילד. כל שנייה היא כמו נצח. אני מודה לבית הספר שיצר איתי קשר כבר בשעה 8:10 ועדכן אותי שהילד לא הגיע. ניסיתי להתקשר לטלפון הנייד של הילד ולא הייתה קליטה. ביצעתי איכון לטלפון שלו, שהראה כי הוא בטייבה. רק לאחר שהמשטרה התערבה, חברת ההסעות התקשרה לנהג והילד אותר".

גורמים בעירייה מציינים כי החברה תוזמן לשימוע ותיקנס. לדבריהם, חובה על הנהג, על פי הסכם ההתקשרות, לבצע סריקה בסיום הסעה. הנושא יתוחקר וייבדק במלוא החומרה.