התופעה הקשה של שיכחת ילדים ופעוטות ברכב, שגורמת למוות ולפציעה קשה, מדאיגה את הציבור ואת הממשלה בשנים האחרונות. על שולחן הכנסת והממשלה הונחו הצעות לחיוב התקנת מיכשור מיוחד שנועד למנוע מקרים כאלו בעתיד, וכשזו התקדמה אל עבר החקיקה, בוטלה במפתיע. מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן, שוחחה הבוקר (רביעי) על הנושא עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5fm.

ראשית נשאלה המנכ"לית אם גילו בהפתעה על החלטת הממשלה לבטל את התקנת המערכות: "היו תקנות שהתקבלו, אנחנו משנת 2016 בשיח עם משרד התחבורה בנושא, וכעבור כמה שנים ודיונים לפני חצי שנה גילנו שדחו את התקנות לחצי שנה על מנת 'להתארגן'. שלשום גילינו בתדהמה שביטלו אותה".

כמות הילדים, אפוא, שנפגעים מהתופעה, ממשיכה להעמיר: "900 ילדים נפגעו ו-32 נפטרו משיכחה ברכב. רק בשנת 2020 ארבעה ילדים מתו". אז מה עושים? פונים שוב לממשלה, אך גם המאמצים האלה מעלים חרס, לדבריה של וינדמן: "לא קיבלנו מענה ואנחנו משמיעים קול זעקה ומתכוונים לנהל מאבק, כי זה מאבק על החיים".

מה מתכוונים לעשות בארגון? המנכ"לית המשיכה: "אנחנו נפנה לראש הממשלה ולשרת התחבורה לבוא עם הצעות שיאפשרו לרכוש את המערכת הזאת בצורה שהיא שווה לכל נפש. מתכוונים להשמיע את קולנו, לא רק בתקשורת. אנחנו פוקדים את ישיבות הכנסת, ולא אחת".