האלוף במיל' אורן שחור, שמילא מגוון תפקידים בחיל המודיעין ושימש כמתאם הפעולות בשטחים, הלך אמש לעולמו בגיל 76. לאחר שחרורו עמד בראש חברות ממשלתיות ובהן עמיד וקצא"א. הלווייתו תתקיים מחר בחלקה הצבאית בכפר שאול.

האלוף שחור נולד בתל אביב בשנת 1964, ושירת במודיעין קרבי ובאגף המודיעין. בין השאר היה קצין המודיעין של פיקוד הדרום ואת רוב תפקידי השדה מילא בגזרה הדרומית וברמת הגולן. שחור השתתף במלחמת ששת הימים ובמלחמת ההתשה, ואף נפצע במהלכן. לאחר מכן, נלחם גם במלחמת יום הכיפורים ומלחמת שלום הגליל.

בשנת 1986 קיבל דרגת תת-אלוף ומונה למפקד יחידת הקישור לכוחות זרים. שנתיים לאחר מכן, התמנה לקצין מודיעין ראשי, ופיקד על החיל בזמן מלחמת המפרץ. בזמן כהונתו ארגן מחדש את חיל המודיעין והפך אותו ל"משק סגור" עתיק משאבים וטכנולוגיות.

החל מאפריל 1992 שימש בתפקיד הסגן הצבאי למבקר מערכת הביטחון. בתפקיד זה היה אחראי על תיאום ועריכת הביקורת הצבאית במערכת הביטחון. בפברואר 1995 הועלה לדרגת אלוף, ומונה על ידי שר הביטחון וראש הממשלה, יצחק רבין, והרמטכ"ל רא"ל אמנון ליפקין-שחק, למתאם פעולות הממשלה בשטחים במסגרת תפקידו זה ארגן מחדש את המנהל האזרחי ומינהלות התיאום ביהודה, שומרון וחבל עזה, במתכונת התייעלות וצמצום תקנים משמעותי.