אירועי "פברואר יוצא מן הכלל" מתקיימים מהשבוע במאות המרכזים הקהילתיים של החברה למתנ"סים במטרה לקדם השתלבות, נגישות, היכרות ושותפות עם ילדים, בוגרים ומבוגרים שלהם מוגבלות בקהילותיהם.

כחלק מאירועי החודש יקיימו המתנ"סים של החברה מאות של אירועי ספורט, תרבות ואומנות משולבים, וכן הרצאות, מעגלי שיח, משחקים, תערוכות ואירועים מקוונים. כל האירועים יתקיימו בהתאם להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול.

בנוסף, ב־15 בחודש "יתחלפו" חלק ממנכ"לי משרדי הממשלה וכן ראשי רשויות רבים עם אנשים עם מוגבלות, שיתלוו אליהם במהלך יום העבודה. "אנחנו מחויבים להמשיך במאמצים לשינוי ולהביא להשתלבות ילדים, בני נוער ומבוגרים עם מוגבלות בכל קהילה, בכל חברה ובכל מקום", אומר מנכ"ל החברה למתנ"סים טל בסכס. "לפנינו עוד כברת דרך, ואנו מחויבים להוביל את השינוי".

בועז אבהר (53) אובחן סביב גיל שנה עם CP (שיתוק מוחין). באותה תקופה ההבנה הייתה שילד עם מוגבלות צריך להיות בגן שיקומי, אך ההורים של בועז לא הסכימו לכך והתעקשו שכל עוד מבחינה שכלית הוא כמו כולם – כך הוא גם יגדל.

"גדלתי לתוך עולם של הכרה ביכולות. בגיל 4 התחלתי לשחות כאקט טיפולי שיקומי, ועם הזמן הפכתי לשחיין פראלימפי מקצועי, כשבגיל 10 צלחתי בפעם ראשונה את הכנרת ובגיל 14 כבר נסעתי לבד בלי ההורים לאליפות ראשונה באירופה", מספר בועז שהיה גם הראשון שעשה את הקורס לצלילה לנכים, ובין הראשונים שרכבו על סוסים במסגרת רכיבה טיפולית.

"גם כשחזרתי מביה"ס קילומטר וחצי ברגל כל יום הביתה ועליתי במדרגות, מעולם לא הרגשתי שונה. הייתי מוקף בחברים ומאוד פעיל". הוא נשוי לטלי, גם היא עם CP, ולהם שני ילדים בוגרים. "ההורים שלי תמיד נתנו לי ביטחון ותחושת יכולת וכך היה גם כשנולדו לי ילדים".