היום ייערך אירוע "חותמים על גיוון בתעסוקה" בבית הנשיא בירושלים, במעמד הנשיא יצחק הרצוג, שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי (יש עתיד), נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה מרים כבהא ויו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד. במסגרת האירוע, שותפים במגזר העסקי ובנציבות שירות המדינה יחתמו על אמנה הקוראת להעסקה מגוונת בקרב כלל הקבוצות המרכיבות את החברה הישראלית והחזון לשוק עבודה מגוון.

"השוויון בתעסוקה הוא יעד אסטרטגי לאומי", אמרה השרה ברביבאי, "לנוכח הפערים המאתגרים, עלינו לשתף פעולה ולעודד מעסיקים להגברת הגיוון בתעסוקה, כדי להבטיח שוויון מלא לא רק בקבלת האחר, אלא גם ביצירת תנאי העסקה שווים, סביבת עבודה מאפשרת, וכמובן הזכות להתפרנס בכבוד".

כבהא הוסיפה: "אנו בנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה והתעשייה פועלים באופן אקטיבי לצמצום פערים אלו, בין היתר על ידי ליווי מעסיקים - ציבוריים ופרטיים - כאחד בתוכניות להטמעת שוויון. במסגרת מהלך זה, אנו קוראים ביחד עם השותפים לחברות, ארגונים ומשרדי ממשלה להצטרף אלינו למען שוויון אמיתי בשוק העבודה. האמנה שעליה נחתום בבית הנשיא, יחד עם הסתדרות העובדים וארגוני המעסיקים, מהווה קריאה לפעולה, לפרו־אקטיביות וליצירת מהלכים שמהווים את הצעד הראשון בדרך לשינוי, ושבתקווה - יהדהדו בכל ארגון וחברה במשק הישראלי".