מתיישבים ניסו להקים לפנות בוקר (רביעי) מאחז בשם "מעלה פולה" בסמוך לרהט. כוחות משטרה שקיבלו תלונה מרשות מקרקעי ישראל, הגיעו ופינו כמה עשרות אנשים מהמקום לאחר הקמת המאחז ללא אישור ובאופן לא חוקי. בנוסף נעצרו לחקירה 2 בני אדם שהפרו את הסדר הציבורי ולא נשמעו להוראות השוטרים.

חבר הכנסת מהציונות הדתית, ח"כ איתמר בן גביר, הגיע לחזק את המשפחות שהגיעו להקמת המאחז, ואולם במקום התפתחה מהומה גדולה. נציגי הבדואים הגיעו ואיימו על ח"כ בן גביר בצעקות ואילו הוא השיב: "מי שרוצה לחיות כאן בסדר, אבל אנחנו בעלי הבית". 

ח"כ בן גביר מסר: "השתלטות הבדואים בנגב על אדמות מדינה היא תופעה פסולה שחייבת להיפסק והפתרון הוא להקים יותר ויותר מאחזים יהודיים שימנעו זאת ויקבעו עובדה בשטח, היום זו רק ההתחלה".

בנוסף אליו הגיעו למאחז חברי הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) ואורית סטרוק (הציונות הדתית) על רקע ההערכות לפינוי. בנוסף למקום הובאה מכתזית.

שילוט להקמת המאחז ''מעלה פולה'' (צילום: עזרא טובי)
שילוט להקמת המאחז ''מעלה פולה'' (צילום: עזרא טובי)

ח"כ קרעי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בשעה שבנט וגנץ הורסים את חומש, ולנוכח מכירת הנגב לאחים המוסלמים, הקמנו הבוקר ישוב חדש בישראל כמצוות בן גוריון - 'מעלה פולה'. ההתיישבות היהודית תעמיק שורשים בכל ארץ ישראל. בנגב, בגליל וביהודה ושומרון. זו ארצנו נחלת אבותנו. לא נפקיר את אדמתנו לזרים. האם חוק החשמל יחול גם כאן?"

ח"כ יאיר גולן (מרצ) הגיב לניסיון להקמת המאחז: "נו אז עכשיו בן גביר ירד לנגב לצורך טיפוח השנאה והאלימות. מתי האיש הנורא הזה יסולק מהכנסת?"

מאיר דויטש מנכ"ל רגבים מסר כי "אנו קוראים לממשלת ישראל לפנות מיידית את מעלה פולה, יחד עם שאר הבניה בפזורה הבלתי חוקית בנגב, שצומחת מדי שנה בכ-3500 מבנים נוספים גם היום נזכיר כי יותר גרועה מאי-אכיפת חוק, היא אכיפתו באופן סלקטיבי".

מהמשטרה נמסר: "בעקבות תלונה שהוגשה על ידי 'רשות מקרקעי ישראל' בגין פלישה טרייה לשטח סמוך לעיר רהט, שוטרי המחוז הדרומי שהגיעו למקום, החלו לסייע בפינוי כמה עשרות בני אדם שהגיעו לשם והציבו מספר מבנים ארעיים באופן בלתי חוקי.

"השוטרים נתנו להם זמן סביר להתפנות באופן עצמאי מהשטח, ולאחר שלא נשמעו להוראות השוטרים, החלו לפנות אותם מהמקום. כוחות משטרת ישראל פועלים לשמירה על הסדר הציבורי, בשטח פתוח מחוץ לעיר רהט, בעקבות כמה עשרות מפגינים שהגיעו למקום ומקיימים מחאה".