מפקחי מינהל האכיפה של משרד הכלכלה והתעשייה יצאו בשישי האחרון למבצע "שבת שלום", ובו נבדקו מחירי מוצרים שבפיקוח בכ־90 בתי עסק שונים בעשרות יישובים ברחבי הארץ. הפקחים בדקו אם המוצרים עומדים במחיר המותר, ומצאו 33 הפקעות מחירים שבגינם נפתחו תיקי חקירה. נגד בעלי אותם עסקים יינקטו הליכים פליליים בהתאם לחוק ולנסיבות. העונש הכספי המרבי שבית המשפט רשאי לפסוק על פי החוק עומד על למעלה מ־200 אלף שקל.


נגד בעלי עסקים שקיבלו מכסות בשר והפרו אותן יופעלו סנקציות, החל מחילוט ערבויות ועד שלילת מכסה בעתיד. במשרד הכלכלה מסבירים כי במסגרת ההליך התחרותי לקבלת מכסות בשר ללא מכס, על היבואן שזכה במכסה למכור את הבשר במחיר שלא יעלה על המחיר שאליו התחייבה החברה בהליך התחרותי, להניח על המדף בשר טחון ולמכור אותו בכל עת ואף להציג בסמוך לבשר שילוט גדול וברור בנוסח קבוע.


כל אזרח יכול להגיש תלונה באתר האינטרנט של משרד הכלכלה והתעשייה, וכן ניתן לפנות למוקד המשרד בטלפון 074-7502060. רשימה מלאה של המוצרים בפיקוח עם מחירים עדכניים ומוצרים מוחרגים אפשר למצוא באתר משרד הכלכלה. נאוה זקן, ‏שניהלה את המבצע מטעם משרד הכלכלה, ציינה: "ביקורות שישי יימשכו בחודשים הקרובים במגוון נושאים הקשורים למסחר הוגן".