בצל הביקורת על התוכנית הכלכלית להורדת יוקר המחיה, יקיימו היום ראשי ארגוני החקלאים כנס חירום בקיבוץ בארות יצחק, בדרישה "לבטל את ההליך החד־צדדי של הפעלת הצווים להפחתת המכסים". מדובר בכינוס חירום משותף של חקלאים, חברי כנסת, ראשי המועצות האזוריות ובכירי צבא לשעבר. הכינוס יתקיים בשדות בארות יצחק הישנה, סמוך לגדר הגבול עם עזה, מתוך דאגה לעתידה של החקלאות הישראלית.


בתנועה הקיבוצית רואים בשבועיים הקרובים את הזמן המכריע במאבק על הרפורמה בחקלאות. "זה זמן חירום, פשוטו כמשמעו, במאבק על החקלאות הישראלית, שאנחנו חלק נכבד ממנה ביחד עם חברינו במושבים ובמושבות", אומר חיים חבלין, הממונה על תחום החקלאות בתנועה. חבלין מוסיף: "אני קורא לכל חברות וחברי הקיבוצים, בואו ונזכיר לנבחרי הציבור - אי אפשר לשנות את פניה של הציונות".


ראשי ההנהגה החקלאית קראו בשבוע שעבר לראש הממשלה נפתלי בנט להתערב ולבטל את "ההליך החד־צדדי של הפעלת הצווים להפחתת המכסים". במכתב ששלחו ראשי ההנהגה הם ציינו כי "החקלאים בעד רפורמה, אבל דורשים שתועיל ליכולת ייצור המזון, לחקלאים ולצרכנים הישראלים".


לטענתם, "מדובר בליקוי מאורות, באובדן דרך ובהורדת הדגל הלאומי לחצי התורן. מי שיעצור את המחרשה יזמן את הפולשים אל אדמתו. את מה שלא הצליחו להשיג פעולות האיבה של חיזבאללה וחמאס, תעשה החלטה אחת אומללה של ממשלת ישראל לאמץ את ה'רפורמה להשמדת החקלאות הישראלית'".