שקיות גידול חקלאיות מוכנות - פיתוח משותף של החברות אבן ארי גרין מישראל ובי אנד סי מאיטליה - יוצגו לראשונה בתערוכה החקלאית שתתקיים במו"פ ערבה תיכונה וצפונית־תמר בחצבה, ב־23־24 בפברואר. בתום שנתיים של מחקר ופיתוח, ובהשקעה של מיליוני שקלים, פותח המוצר החקלאי הייחודי, שאמור לאפשר אריזה של שקיות גידול מוכנות, המכילות מצעי גידול מקצועיים, וזאת ללא הגבלה במידת השקית ובסוג המצע.

"כל חקלאי, אגרונום או מגדל פרטי, יוכל להזמין את המצע המקצועי המועדף לכל גידול ייעודי, ארוז בשקיות ומוכן לשתילה", סיפרה ערגה תירוש, האגרונומית של אבן ארי גרין. לדבריה, קרקעות מקומיות רבות עוברות שחיקה מבנית, ונוכחים בהן לעתים מזיקים ומחלות קרקע וזרעי עשבים רעים, שאינם מאפשרים גידול עשיר בקרקע.

הפיתוח החקלאי - שקיות גידול חקלאיות מוכנות (צילום: ערגה תירוש)
הפיתוח החקלאי - שקיות גידול חקלאיות מוכנות (צילום: ערגה תירוש)

"מהסיבה הזו עולה כיום הביקוש לגידול במצע מנותק בכלל ובשקיות גידול בפרט. עד כה ניתן היה רק לייבא שקיות גידול המכילות מצע קוקוס דחוס ויבש בלבד, כאשר על המגדל היה לבצע מספר רב של פעולות טרום השתילה (להרטיב, להתפיח, לשטוף ולדשן), ואף הייתה קיימת הגבלה בגודל השקית והגבלה בזמני האספקה תלויי היבוא", הוסיפה. "שקיות הגידול החדשות מכילות תערובות שתילה ייחודיות".

מארגני התערוכה החקלאית ציינו כי היא תשתרע על שטח של כ־20 דונם, ויוצגו בה פיתוחים ושכלולים טכנולוגיים של כ־200 חברות בשורה של תחומים: תעשיות חקלאות, מים, גינון, מיכון, אנרגיה סולארית, פיתוחי זנים חדשים בענפי הירקות, הפירות ועשבי תבלין, כלי רכב חקלאיים ורכבי שטח מתקדמים.