המשרד לשוויון חברתי בשיתוף התאחדות הסטודנטים הארצית ממשיכים בתוכנית "כוח משימה לאומי", שבמסגרתה יוענקו השנה 2,500 מלגות לסטודנטים המתנדבים בסיוע למגוון אתגרים חברתיים בעקבות מגיפת הקרונה.

לבדיקת עמידת הפרויקט במטרותיו יזמו המשרד והתאחדות הסטודנטים סקר, ואותו ערכה חברת גולד־פאנל בקרב 3,125 סטודנטים המשתתפים בתוכנית. מהסקר, שמתפרסם לראשונה, עולה כי 72% מתוכם שהיו מועסקים לפני משבר הקורונה דיווחו על פגיעה בתעסוקה בעקבות המשבר, וכ־70% העידו כי המלגה סייעה להם מבחינה כלכלית באופן משמעותי.

כרבע מהם התלבטו אם לעזוב את לימודיהם בשנה החולפת, ומתוך אלו שהחליטו להמשיך בלימודיהם 81% דיווחו שלמלגה הייתה השפעה על החלטתם להישאר בלימודים.

כשליש דיווחו כי המלגה נתנה להם ניסיון מקצועי, וכמחצית רכשו כישורים. מקרב המלגאים שדיווחו כי לא התנדבו לפני המלגה – 97% דיווחו על רצון לבצע פעילות חברתית גם בהמשך. במסלול הפגת בדידות לאזרחים ותיקים תחושת הסיפוק הייתה גבוהה לעומת יתר המסלולים (ובהם תגבור מערכות הבריאות והחינוך) באופן מובהק, כש־73% העידו כי ירצו להמשיך מפגשים עם האזרח הוותיק, שבו תמכו גם לאחר סיום הפרויקט.

לדברי השרה לשוויון חברתי מירב כהן (יש עתיד): "הפרויקט נועד לתת מענה לאתגרים לאומיים שישראל נאלצה להתמודד איתם בקורונה, ובתוך כך לסטודנטים שגם הם נקלעו למצוקה על רקע שיבוש שגרת הלימודים והיכולת להתפרנס".

אלחנן פלייהמר, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, מוסיף: "מדובר בהצלחה כפולה הן לסטודנטים והן למדינה, שזוכה לחיזוק משמעותי בפעילותיה למען אוכלוסיות מוחלשות".