מחדל חמור בצהרונית בפתח תקווה: במשך דקות ארוכות פסע תלמיד כתה א', הלומד בצהרונית בבית הספר היסודי בר לב בשכונת אם המושבות בפתח תקווה, ברגל לבדו, עד שהגיע לביתו בקצה השני של השכונה, זאת אחרי שיצא את חצר בית הספר ללא פיקוח וללא מלווה ובמשך למעלה מחצי שעה עד שהגיע לביתו איש לא הבחין בהיעדרו. אמו של הילד הגישה תלונה במשטרה: "זה מקרה שאני לא מוכנה שייבדק רק במסגרת הצהרונית".

פזית חדד, שבנה חזר הביתה בשעת אחר הצהריים, נדהמה לגלות כי האחראים על ביטחונו ובטיחותו בצהרונית לא ידעו כלל שעזב את המסגרת ללא ידיעתם של האחראים. "כשל רודף כשל , מחדל רודף מחדל בסיפור הזה אבל בטוטאל מה שהכי מעניין אותי איך קורה שילד בן שש נעדר במשך למעלה מחצי שעה ואיש בצהרונית לא מגלה את זה ולא מדווח לנו ההורים" היא אומרת בזעם.

"אני ערה לסיפור שבו ניסו לגלגל את האחריות מאחד לאחד וכמובן לתלות את האשם בש.ג אבל זה לא המקרה . הבן שלי יצא מבית הספר לדבריו אחרי שהשומר פתח לו את השער. הוא יצא עם התיק והמעיל שלו כך שברור לי שהוא יצא מהכתה במהלך השהות לצד המדריכות. הבן שלי לא מכיר את הדרך הביתה בכל זאת מדובר בילד בן 6 ובמרחק של קילומטר. הוא הגיע הביתה בשעה 16.00 בדיוק ולכן ברור לי שפסע לערך כחצי שעה לבד ברחובות כשהוא חוצה שלושה מעברי חצייה מסוכנים".

הוא אמר לך למה הוא יצא מהצהרונית?
"כן הוא מסביר שאחת התלמידות אמרה לו שאבא שלו מחכה בחוץ ואני לא מבינה למה היא עשתה את זה. הוא לקח את התיק והמעיל ויצא ".

איך הוא הצליח להגיע הביתה?
"הוא הגיע לגן שבו הוא למד בשנה שעברה ומשם למזלי הוא שחזר את הדרך . הפעם האירוע הזה הסתיים עם סוף טוב אבל אני לא רוצה לחשוב אפילו מה יכול היה לקרות. אני כועסת בעיקר על הניסיון של הצהרונית  לטשטש את האירוע ולנסות לשמור אותו בתוך כותלי המקום".

בעירייה ראו גם כן את האירוע בחומרה רבה ומיהרו לזמן את צוות הצהרונית לבירור ראשוני בנוכחות ראש מינהל החינוך בעירייה , נציג מאגף הביטחון ואימו של הקטין ובסיומו הוחלט על החלפת צוות הצהרונית, עריכת שימוע לחברה המפעילה ורענון נהלים בין כל מפעילי הצהרונים בעיר. 

מדוברות העירייה נמסר "עם היוודע האירוע החמור, כלל גורמי הרשות הרלוונטיים פעלו אל מול ההורים ומפעיל הצהרון לתחקור המקרה. הוסקו מסקנות ראשוניות וחודדו הנהלים בפני כלל מפעילי הצהרונים בעיר במטרה למנוע את הישנות המקרה. בתוך כך, צוות הצהרון הוחלף ומפעיל הצהרון יוזמן לשימוע בנושא".